کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح ملی دادرس به منظور آموزش دانش آموزان برای امداد گری اجرا می شود

30 خرداد 1398 ساعت 13:00

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: طرح ملی دادرس یا دانش آموز آماده در روز های سخت به منظور آمادگی و آموزش دانش آموزان برای امداد گری و کمک رسانی در برابر حوادث در کشور اجرا می شود.


به گزارش بلاغ،مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در حاشیه برگزاری مسابقات آمـاده (المپیـاد مهارت‌های امـدادی دادرسان هلال‌احمری)  در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد گفت: طرح ملی دادرس  یا دانش‌آموز آماده در روزهای سخت به‌منظور آمادگی و آموزش دانش آموزان برای امداد گری و کمک‌رسانی در برابر حوادث در کشور اجرا می‌شود.

محسن حرازی زاده افزایش سطح آگاهی علمی و عملی دادرسان هلال‌احمر را از اهداف این رقابت‌ها برشمرد و افزود: 294 دانش‌آموز پس از گذراندن آموزش‌های طرح ملی دادرس در مسابقات آمـاده در اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

حرازی زاده گفت: در این دوره از رقابت‌ها دانش آموزان پایه هشتم در قالب 21 گروه 14 نفرِ از همه شهرستان‌های استان یزد در رشته‌های کمک‌های اولیه، پناه گیری، خروج اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان و باندپیچی ،حمل مصدوم، اطفای حریق و نصب چادر باهم رقابت کردند.

وی افزایش سطح آگاهی علمی و عملی دادرسان هلال‌احمر را از اهداف این رقابت‌ها برشمرد و افزود: این رقابت‌ها طی دو روز با حضور دانش آموزان دختر و پسر در اردوگاه شهدای امدادگر علی‌آباد تفت برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد خاطرنشان کرد :منتخبان این المپیاد به مرحله کشوری که مردادماه دریکی از استان‌ها برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.


کد مطلب: 392853

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392853/طرح-ملی-دادرس-منظور-آموزش-دانش-آموزان-امداد-گری-اجرا-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com