تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۳۹۲۷۷۱
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به خدای احد و واحد قسم میخورم که در این کشور چیزی کم نداریم اما ای کاش مقداری مدیران جهادی در این کشور بیشتر بودند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سردار غلامحسین غیب پرور در دیدار با معتمدین و سران عشایر عرب دشت آزادگان و هویزه که در استان خوزستان صورت گرفت؛ با اشاره به عنایت رهبر انقلاب برای رسیدگی به امور سیل زدگان گفت: مقام معظم رهبری از همان روزهای ابتدایی سیل در کنار مردم بودند و با دادن پیام التیامی بر زخم های مردم رنج دیده گذاشتند. بیشترین کسی که دغدغه و رنج آلام و شما عزیزان را دارد مقام معظم رهبری است.ایشان در همان روزهای ابتدایی سیل فرمان دادند و دستور دادند تا مسئولین پیگیری کنند و همچنین جلسات متعددی را با مقام های ارشد نظام برگزار کردند.در روز ۱۳ فروردین ایشان جلسه ای را تشکیل دادند که خودشان مدیریت آن را بر عهده داشتند که پیگیری‌های ایشان در مورد امور سیل زدگان تاکنون از سوی سازمان‌های ذیربط ادامه دارد. این نگرانی و دغدغه تا جایی ادامه داشت که ایشان در نماز عید فطر به آن اشاره کردند.

وی افزود: امروز نیز که من حقیر در جمع شما مردم خوب خوزستان قرار دارم این حضور برای آن است که ببینید پیگیری ها برای حل مشکلات سیل زدگان به نتیجه رسیده است یا خیر؟. رسالت سپاه و بسیج و مجموعه های انقلابی به مجموعه ای که در خدمت مردم هستند جز این نیست که حتی در ایام تعطیلات نوروزی در خدمت مردم باشند و برای آسایش آنها کار کنند.

سردار غیب پرور تصریح کرد: در اغلب سفرهایی که به مناطق سیل زده داشته ام حضور مردم را یک حضور محوری دیدم و مگر می شود بدون کمک و حضور مردم کاری را پیش برد.همانطور که میدانید این سیل علیرغم تلخی ها و ویرانی ها برکاتی داشت و پیش از آن ایران جزو چند کشور خشک جهان به حساب می آمد.

وی عنوان کرد: البته باید با مردم صادق بود و قبول کرد که بخش اعظمی از خسارات و خرابی های سیل قابل پیش بینی بود و می‌توانستیم با لایروبی و پیش‌بینی سیل بند این خسارت ها را به حداقل برسانیم.اما حقیقتا بخشی دیگر از ویرانی ها و خرابی های سیل غیر قابل پیش بینی بود. خسارت هایی که به واسطه سیل به مردم وارد شد در چند بخش تقسیم می شود که این خسارت ها شامل خانه ها، مزارع، کشتزار ها، اسباب و اثاثیه مردم بود. خسارت هایی که به کشتزارها و مزارع وارد شد تنها به مردم آن بخش مربوط نیست به عنوان مثال اگر به محصولات گندم و جو استان خوزستان صدمه وارد شد این صدمه برای کل مردم ایران مشکل ایجاد می کند، مردمی که از گندم و جو خوب سرزمین خوزستان ارتزاق می کنند.

رییس سازمان بسیج عنوان کرد: من طبق بازدیدهایی که از مناطق سیل زده داشته‌ام ویرانی های بسیاری از جمله خانه ها و مزارع را به چشم مشاهده کردم اما آن چیزی که من را بسیار متاثر کرد نابودی جهیزیه عروس و داماد جوان در این حادثه بود جوانی که باید در ابتدای زندگی با امید فراوان سخن از فروپاشی زندگی اش بزند و در مقابل دیگران گردن کج کند.

وی افزود: به خدای احد و واحد قسم میخورم که در این کشور چیزی کم نداریم اما ای کاش مقداری مدیران جهادی در این کشور بیشتر بودند، به این مملکت که نگاه می‌کنیم غیرت و علاقمندی به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و رهبری در بین مردم موج میزند و گرفتاری ما از کمبود امکانات نیست اما دریغ از کار انقلابی و جهادی که به دست مدیران ما انجام شود.

سردار غیب پرور گفت: باید در وهله اول مسئولین کشور عزم داشته باشند و از طرفی نیز شما مردم با صبر و تحمل خود امید آفرینی را تقویت کنید همانطور که می‌دانید گرگها ملت و کشور ما را احاطه کردند و به هر طریقی می‌خواهند دست تسلیم ما را بالا ببرند که به فضل خداوند چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با اشاره به دیدار غرور آفرین رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن گفت: همه شما دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب را مشاهده کردید که هر ایرانی بدون آنکه لزوما انقلابی و یا مومن باشد به خود افتخار کرد.رهبر انقلاب کاری کرد که هر ایرانی سرش را در دنیا بالا بگیرد، ایشان در کمال عزت و شوکت اعلام کرد که ترامپ را شایسته پیام دادن نمی داند این در حالی است که پادشاه سعودی علیرغم ادعای خادمین حرمین شریفین دست همسر رئیس جمهور آمریکا را می بوسد. بر همین اساس امروز باید سرمان را در دنیا بالا بگیریم و از امید و امیدواری حرف بزنیم.

وی افزود: در این مجال نمی خواهم زحمات مدیران کشور را نادیده بگیرم و یا همه را تخریب کنم چون عقیده دارم بخشی از مدیران کشور همچون مردم در کنار سیل زدگان حضور داشتند و تلاش کردند اما بخشی دیگر نیز باید بیش از پیش تلاش کنند. امروز بخشی از مشکلات سیل مربوط به زیرساخت ها می باشد اما اولویت بازسازی و ترمیم خرابی سیل برای خانه ها و مزارع مردم است.

سردار غیب پرور گفت: طبق آمار به دست آمده در استان خوزستان بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانه آسیب دیدند ۳۵۰۰ به طور کامل و قطعی تخریب شده‌اند و همچنین ۱۴ هزار خانه نیز نیازمند تعمیر و بازسازی هستند. گفتنی است از این آمار ۱۵۰۰ خانه متعلق به دشت آزادگان است که باید برای بازسازی آنها اقدام کنیم. پس از وقوع سیل سازمان بسیج مستضعفین تکفل بازسازی و نوسازی ۲۰ هزار خانه در کل کشور را بر عهده گرفت اما به دلیل آنکه دولت بودجه کافی را در اختیار بسیج قرار نمی‌دهد این سازمان برای بازسازی خانه ها از طرح جهاد همبستگی و کمک از ظرفیت مردمی استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح جهاد همبستگی همه مردم را دعوت می‌کند تا برای کمک به هموطنان و ساخت خانه های آن ها حضور داشته باشند. مردمی که روزی در جنگ تحمیلی در برابر دشمن ایستادگی کردند و امروز به واسطه سیل خسارت دیده اند.طرح جهاد همبستگی از هر مسجد در هر نقطه ایران درخواست می کند تا یک خانه بسازند که تا کنون استقبال بی نظیر مردم را در این طرح شاهد بوده ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما