کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موضوع توسعه نقش بانوان نیاز به گفتمان‌سازی عمومی دارد

29 خرداد 1398 ساعت 19:00

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان همدان با بيان اینکه موضوع توسعه نقش بانوان نیاز به گفتمان‌سازی عمومی به شرط اصلاح نگرش بانوان را دارد گفت: در تمام عرصه‌های اجتماعی کمک و حمایت زنان قابل توجه است.


به گزارش بلاغ، نشست بانوان استان همدان با موضوع «نقش بانوان در توسعه» ظهر امروز در سالن جلسات استانداری با حضور مسوولان کشوری، استانی و اقشار مختلف زنان شاغل در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان همدان در این جلسه اظهار کرد: شناسایی نیازهای بانوان در توسعه با رویکرد شناسایی نیازهای بانوان گام بلندی در راستای توسعه همه‌جانبه استان همدان است.

ربیعه علیمحمدی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل داده‌اند افزود: جمعیت زنان در استان همدان نزدیک به 874 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه موضوع توسعه نقش بانوان نیاز به گفتمان‌سازی عمومی به شرط اصلاح نگرش بانوان را دارد گفت: در تمام عرصه‌های اجتماعی کمک و حمایت زنان قابل توجه است.

علیمحمدی با بیان اینکه باید سیاست استفاده درست از توانمندی زنان و دختران مد نظر باشد گفت: توجه به عدالت جنسیتی در محیط کار و عرصه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری همدان خاطرنشان کرد: در این دفتر انجام سیاست‌های سالانه بانوان، اجرای مصوبه دولت در زمینه تخصیص 30 درصدی شاغل شدن بانوان در دستگاه‌های اجرایی، پیگیری و توانمندسازی بانوان در حوزه اشتغال و شاخص عدالت جنسیتی از جمله این برنامه‌هاست.

علیمحمدی بیان کرد: در بحران سیل سال جاری دفتر امور بانوان استاتداری همدان 30 بسته حمایتی لوازم منزل و آشپزخانه را برای مردم سیل‌زده لرستان تدارک دیده است.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه نقش پررنگ زنان در جامعه به عنوان نیمی از جمعیت استان جدی گرفته نشده است یادآور شد: در حال حاضر 67 درصد ساعت کار در جهان متعلق به زنان است.

زهرا لاری با بیان اینکه از مجموع 12 هزار کارمند دانشگاه علوم پزشکی همدان 6 هزار و 700 نفر بانو هستند گفت: از مجموع 6 هزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان 60 درصد دختر هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور زنان در نقش‌های مدیریتی از ارکان توسعه هر سازمانی است تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در امر سلامت بانوان در سه محور سلامت جسمی، سلامت روان و سلامت اجتماعی فعال است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: رمز موفقیت زنان در جامعه حمایت، باور، اعتماد و وفاداری زنان است.

نماینده هیأت اندیشه‌ورزان جوان همدان نیز با بیان اینکه امروز نسل جوان به عنوان نیروی انسانی نقش پررنگی در توسعه کشور دارند اظهار کرد: این هیأت به عنوان یک گروه از جوانان نخبه و فرهیخته در تصمیم‌گیری‌های کلان در کنار مسوولان نقش مشاوره را دارند.

طیبه امامی با بیان اینکه این هیأت در پنج کمیته تخصصی فرهنگی علمی فرهنگی اجتماعی و سیاسی فعال است تصریح کرد: اکنون این هیأت دارای 130 عضو مستقیم و 800 عضو غیر مستقیم است.

نماینده جامعه فرهنگیان استان همدان نیز با تاکید بر اینکه بهترین برنامه‌ریزی باید در آموزش و پرورش انجام شود گفت: بیشترین بانوان زیرمجموعه آموزش و پرورش هستند پس باید آموزش درس روابط اجتماعی و حقوق شهروندی در مدارس اتفاق بیفتد.

گفتنی است در خاتمه این مراسم از پوستر جشنواره بانوی پرافتخار الوند با حضور مسوولان رونمایی شد و قرار شد در هفته زن در این جشنواره از 50 بانوی شاخص زن در زمینه های مختلف تجلیل به عمل آید.


کد مطلب: 392742

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392742/موضوع-توسعه-نقش-بانوان-نیاز-گفتمان-سازی-عمومی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com