تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۹۲۷۰۰
فرماندار اردکان با اشاره به لزوم پیوند صنعت با دانشگاه گفت: دانشگاه اردکان می‌تواند پاسخگوی نیازهای علمی صنایع مستقر در شهرستان باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،شب گذشته رئیس، معاونان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه اردکان با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

بهروز شهابی زاد در این نشست بر استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه اردکان در حل مسائل و مشکلات شهرستان تأکید کرد و خواستار ارائه طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در این زمینه شد.

وی با اشاره به رشد صنعتی شهرستان بر لزوم پیوند صنعت و دانشگاه تأکید کرد و افزود: دانشگاه اردکان با کادر مدیریتی و علمی مناسب می‌تواند پاسخگوی نیازهای علمی صنایع و کارخانجات مستقر در شهرستان باشد.

فرماندار اردکان عدم استفاده از نظرات کارشناسی و نتایج مطالعات علمی از سوی مدیران را یکی از علل اصلی برخی ناکارآمدی‌ها عنوان کرد و افزود: در شهرستان اردکان باید این روند اصلاح شود و نظرات و تجربیات علمی در فرآیندهای مختلف موردتوجه و استناد قرار گیرد.

وی، سابقه تاریخی و فرهنگی و علمی اردکان را مایه افتخار دانست و گفت: دانشگاه اردکان می‌تواند برند و نشانه علمی و پژوهشی شهرستان و سرآمد در استان باشد.

شهابی زاد، توسعه دانشگاه اردکان را فرصتی برای استفاده بیشتر از نظرات نخبگان و تبدیل شهرستان به نمادی موفق از تلفیق علم و صنعت دانست و گفت: محیط‌های علمی نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارند.

وی با ابراز تأسف از این‌که اقدامات پژوهشی در جوامع کوچک مورد مقاومت واقع می‌شود، افزود: استفاده از نظرات دانشگاهی، تبعات ناشی از اجرای پروژه‌ها را کاهش داده و باعث اجرای موفق‌تر آن‌ها می‌شود.

نماینده عالی دولت، تدوین سند راهبردی ۲۰ ساله برای دانشگاه اردکان را اقدامی قابل‌ستایش از سوی رئیس دانشگاه دانست و گفت: حرکت بر مبنای کار علمی و پژوهشی، رسیدن به هدف را تسهیل و انحراف از مسیر را به حداقل می‌رساند.

وی در پایان خواستار ارائه طرح‌هایی از سوی دانشگاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، صنعت، محیط‌زیست و سایر مسائل مبتلابه شهرستان شد.

در ابتدای این نشست، رئیس و اساتید دانشگاه اردکان گزارشی از وضعیت فعلی، کمبودها و برنامه‌ها را ارائه کردند و آمادگی دانشگاه را برای تعاملات علمی و فرهنگی با مجموعه مدیریتی شهرستان اعلام کردند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲