معاون اول قوه قضائیه خبر داد

انفصال 60 قاضی متخلف در روزهای اخیر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۳۹۲۶۳۰
معاون اول قوه قضائیه گفت: از اواسط اردیبهشت تا همین روز‌های اخیر ۶۰ قاضی در رده‌های مختلف از دستگاه قضایی منفصل شدند.
۰
plusresetminus
انفصال 60 قاضی متخلف در روزهای اخیر
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری ویژه بزرگداشت هفته قوه قضائیه با‌ اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در این دوره جدید که دوره ریاست قوه قضائیه با گام دوم انقلاب همزمان شده است، قوه قضائیه هم برنامه‌هایی دارد و این برنامه‌ها در سه بخش در سند تحول پیش‌بینی شده است که شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت می‌باشد. برنامه‌هایی هم هست که با همین ظرفیت‌ها و قوانین موجود می‌شود با اقدامات جهادی و مدل انقلابی انجام داد و مواردی هم هست که نیاز به تغییر قانون، ضوابط و شرایط زمان‌برتری دارد.
محسنی اژه‌ای ادامه داد: اقدامی که در دوره جدید صورت گرفت و البته قبلا هم بود و در زمان آیت‌الله آملی لاریجانی نیز این موضوع بسیار مورد توجه بود و تشدید شد، برخورد با قضات و کارکنان متخلف است. در این دوره اقدامات انقلابی و جهادی قابل توجهی در این مورد انجام شده که به خصوص از اواسط اردیبهشت تا همین روز‌های اخیر ۶۰ قاضی در رده‌های مختلف از دستگاه قضایی منفصل شدند. وقتی می‌گوییم از رده‌های مختلف، یعنی ممکن است که در دادسرا دادیار بوده باشد و همین‌طور در دادگاه بدوی و تجدید نظر. این‌ها یا حکم انفصالشان نوشته، امضاء و ابلاغ شده و یا در حال اجراست.

عده‌ای از این‌ها هم هستند که علاوه‌بر انفصال و سلب صلاحیت قضایی برایشان پرونده تشکیل شده و دادسرا و دادگاه به اتهام آنها رسیدگی می‌کند که به مواردی از این‌ها رسیدگی شده و حکم دادگاه بدوی نیز صادر شده و در مرحله تجدیدنظرخواهی است. یعنی علاوه‌بر موضوع انفصال از دستگاه قضایی موضوع کیفری نیز در جای خود بررسی می‌شود که این هم در جهت صیانت از قوه قضائیه است و اینکه تنبیه و تشویق توامان انجام شود.

وی افزود: بحث تشویق را هم در طول سال‌های ۹۶ و ۹۷ داشتیم که بیش از چهار هزار قاضی تشویق شدند. تعدادی از قضات نیز در سال‌های گذشته انفصال پیداکردند و سلب صلاحیت قضایی شدند و با یک اقدام جهادی و روحیه انقلابی این امر تشدید شد و پرونده‌های معوقه را رسیدگی کردند که تا امروز در مورد ۶۰ قاضی اقدام صورت گرفته است.
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما