تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۳۹۲۶۱۳
فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: باید در مسیرهای طولانی استان از جمله محور بیرجند- شوسف، محور دیهوک به سمت کرمان، محور طبس به سمت اصفهان و طبس به عشق آباد استراحتگاه‌های بین راهی ایجاد گردد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،بعد از ظهر امروز نخستین جلسه ستاد خدمات سفر تابستان خراسان‌جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان برگزار شد.

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در این جلسه اظهارداشت: امسال دستورالعمل ستاد خدمات سفر تابستان یک سری تغییراتی نموده و بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی تا ١۵ تیرماه امسال دستورالعمل نهایی به استان ابلاغ می‌شود.

وی گفت: متأسفانه در ایام نوروز امسال میزان تصادفات جاده‌ای استان افزایش داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسیار مهم بوده برای حضور حداکثری گردشگران چه تصویری از استان ارائه شود، افزود: باید به جای کمبودها و مشکلات داشته‌های استان بیشتر معرفی شود.

38 واحد بوم‌گردی آماده استقبال از مسافران تابستانی خراسان‌جنوبی

مرتضی عربی، معاون میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی در ادامه با اشاره برنامه‌های کمیته‌های دهگانه ستاد خدمات سفر نوروزی استان اظهارداشت: خوشبختانه این کمیته‌ها به خوبی برنامه‌های خود را اجرا کرده‌اند.

وی به رشد بازدید گردشگران از آثار تاریخی و طبیعی استان اشاره داشت و گفت: بازدید از جاذبه‌ها، استان را توانست جزو ده استان برتر در حوزه گردشگری معرفی نماید.

معاون میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در نوروز امسال ۴٢۵ غرفه بازارچه صنایع دستی در ورودی شهرهای استان ایجاد شد که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشت و در فروش صنایع دستی ارزش افزوده خوبی عاید صنعتگران این صنعت نمود.

عربی خاطرنشان کرد: برای ایام تابستان و رفاه حال مسافران در استان 50 رستوران بین‌راهی، 38 واحد بوم‌گردی، 50 سفره‌خانه سنتی و 9 هتل با ظرفیت 694 تخت فعال هستند.

لزوم ایجاد استراحتگاه در مسیر جاده‌های خراسان‌جنوبی

علیرضا رضایی فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی در ادامه اظهار داشت:هدف اصلی ستاد خدمات سفر ایجاد ایمنی است.

وی با بیان اینکه در راستای برقراری ایمنی اقدامات لازم در حوزه جاده‌ها صورت گرفته است، گفت: اگر بخواهیم ایمنی را برقرار نماییم استراحتگاه‌ها را باید به سطح جاده‌ها کشانده تا خستگی مسافران رفع و همچنین سبب معرفی صنایع تولیدی استان شود.

رضایی ادامه داد:محور بیرجند- شوسف، محور دیهوک به سمت کرمان، محور طبس به سمت اصفهان و طبس به عشق آباد با توجه به طولانی بودن مسیر نیاز به ایجاد استراحتگاه دارد.

فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تصادفات استان رو به افزایش بوده و نیاز به افزایش تعاملات دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی وجود دارد.

آمادگی 27 پایگاه امداد و نجات هلال احمر خراسان‌جنوبی

محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: در طرح امداد و نجات تابستانی جمعیت هلال احمر که از ٣١ خردادماه لغایت ٣١ شهریورماه اجرا می‌شود، تعداد ٢٢ پایگاه ثابت به صورت ٢۴ ساعته و پنج پایگاه سیار در سطح استان برای ارائه خدمات امدادی فعال هستند.

وی با بیان اینکه در بحث تجهیزات و خودروهای امدادی در راستای اجرای این طرح در استان ١١٠ خودروی امدادی هلال احمر شرکت می‌کنند، افزود: همچنین در راستای اجرای این طرح ١۴٠ نیروی داوطلب همکاری و بیشتر فعالیت آنها در محورهای جاده‌ای برای ارائه امداد جاده‌ای است.

شهریاری با اشاره به اینکه حدود ۴٨ درصد حوادث جاده‌ای استان مربوط به جاده‌های فرعی بوده به همین سبب باید این جاده‌ها مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در جاده‌های اصلی مستقر بوده ولی باید به جاده‌های فرعی نیز توجه گردد.

فراهم شدن 247 کلاس درس برای اسکان مسافران تابستانی

سکینه طیبی، معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: در ایام نوروز در پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان ٢٠ هزار و ٢۵۵ خانوار در قالب ١۴۵ هزار نفرروز پذیرش شدند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اسکان تابستانی آموزش و پرورش از هفته آخر خردادماه جاری آغاز شده و تا ١۵ شهریورماه ادامه دارد، افزود: در راستای این طرح در استان ٩ پایگاه و ٢٣ مدرسه با ٢۴٧ کلاس درس شامل ١٢۶ کلاس ویژه، ٧٣ کلاس سطح الف و ٣٨ کلاس سطح ب فعال هستند.

طیبی خاطرنشان کرد: هزینه کلاس‌های ویژه برای فرهنگیان ٣٣ هزار تومان بوده که برای غیرفرهنگیان این هزینه ١٠ درصد افزایش می‌یابد.

آمادگی 699 سوئیت و زائرسرا در بقاع متبرکه برای اسکان مسافران

حجت الاسلام مهدی عباسی، معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در ادامه اظهار داشت: در سطح استان ١٠٠ بقعه متبرکه و امامزاده وجود داشته که بالغ‌بر ۵٠ مورد از آن‌ها دارای سوئیت و زائرسرا است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ١٠۵ سوئیت و ۵٩۴ زائرسرا در بقاع متبرکه استان برای اسکان مسافران و زائران فراهم بوده که اداره اوقاف آمادگی دارد همین تعداد را در ایام تابستان نیز برای اقامت مسافران فراهم نماید، گفت: هزینه‌ای که برای اسکان در این سوئیت‌ها و زائرسراها از مسافران اخذ می‌گردد از ١۵ هزار تومان تا ۵٠ هزار تومان بوده که این هزینه برای کارهای عمرانی همان بقاع متبرکه مصرف می‌شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما