تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۳۹۲۶۰۵
هیأت وزیران سعودی با محکوم کردن حمله به دو نفتکش در دریای عمان، از جامعه جهانی خواست تا به «مسئولیت خود» در این زمینه عمل کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،هیأت وزیران عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی خود به ریاست «ملک سلمان» و با حضور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور، ضمن محکوم کردن حملات نیروهای یمنی، از جامعه جهانی خواست تا امنیت گذرگاههای آبی را تأمین کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این جلسه پادشاه و ولی‌عهد سعودی با ادعای اینکه نشست‌های سه‌گانه مکه در دهم و یازدهم خرداد گذشته موفقیت‌آمیز بودند، گفتند که این نشست‌ها حمایت و همراهی کشورها را با اقدامات و مواضع عربستان سعودی را نشان داد.

در خلال این نشست تحولات و حوادث منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت و هیأت وزیران سعودی با اذعان دوباره به هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» و استان «خمیس مشیط» به وسیله موشک‌ها و پهپادهای یمنی، این را محکوم کرد.

دولت سعودی همچنین بدون نام بردن از کشوری «اقدامات خصمانه و تروریستی که آزادی کشتیرانی و ترانزیت نفت و محیط زیست را تهدید می‌کند» محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا با انجام مسئولیت‌های خود و اتخاذ اقدامات لازم امنیت عبور و مروز در آبراههای منطقه را تأمین کند.

هیأت وزیران سعودی همچنین حادثه انفجار دو نفتکش را دارای اثرات منفی بر بازار انرژی و اقتصاد جهانی دانست.

پیش از این «عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی در امور خارجه بدون هیچ مدرک و سندی مدعی شده بود که ایران در پشت حملات روز پنج شنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان قرار دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴