کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرداخت ارز دولتی برای واردات به ضرر مصرف‌کننده است/ کمک به محرومان با یارانه نقدی

28 خرداد 1398 ساعت 13:50

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پرداخت ارز دولتی برای واردات ضرر به دولت و مصرف‌کننده است، گفت: بهتر است برای کمک به محرومان با پرداخت یارانه نقدی از آنها حمایت شود.


به گزارش بلاغ،مسعود خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگارو در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد حذف ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) از واردات کالاهای اساسی چیست، گفت: اتاق بازرگانی تهران بارها این موضوع را اعلام کرده است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد و کالاهایی که با ارز دولتی وارد می‌شود، ممکن است با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده نرسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: بدین ترتیب هم مصرف‌کننده ضرر می‌کند و هم دولت از این موضوع متحمل ضرر می‌شود؛ بنابراین بهتر است، نرخ ارز واقعی شود و راه اصلی کمک به محرومان پرداخت یارانه نقدی است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در صورت پرداخت یارانه نقدی به محرومان هم مستضعفین بهره‌مند می‌شوند و هم دولت از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند می‌شود.

قرار است در جلسه سران سه قوه روز پنجشنبه هفته جاری در مورد حذف یا ماندن ارز ۴۲۰۰  برای واردات کالاهای اساسی تصمیم‌گیری و این موضوع تعیین‌تکلیف شود.

اگرچه موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی مورد تاکید بسیاری از فعالان اقتصادی بخش خصوصی است و آنها معتقدند، این موضوع موجب رانت برای یک عده خاص می‌شود، ضمن این‌که کالاهای وارداتی با ارز دولتی در اغلب مواقع به قیمت ارز دولتی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد، اما ممکن است به علت تورم حاصل از این تصمیم به اقشار آسیب‌پذیر جامعه صدمه وارد شود که بر اساس این شرایط لازم است، در صورت تصمیم دولت در مورد حذف ارز دولتی از واردات کالاهای اساسی برای جلوگیری از آسیب به اقشار پایین درآمدی راهکار درستی اتخاذ شود.


کد مطلب: 392546

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392546/پرداخت-ارز-دولتی-واردات-ضرر-مصرف-کننده-کمک-محرومان-یارانه-نقدی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com