تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۹۲۵۴۰
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان گفت: 178 هزار و 50 مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان همدان و 51 هزار و 200 مترمربع از اراضی حریم رودخانه‌ها آزادسازی شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، منصور ستوده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرساله اعتبارات استانی و متمرکز کشوری از طریق شرکت مدیریت منابع آب برای لایروبی رودخانه‌ها به استان تخصیص می‌یابد که امسال امیدواریم با توجه به بارش‌های اخیر و سیلاب ایجاد شده اعتبارات را افزایش دهند.

وی افزود: لایروبی رودخانه‌های استان با هدف کنترل سیلاب و سیل در مواقع بروز بارندگی‌ها و در جهت آمادگی لازم انجام شده، تا نقش مهمی در کنترل حوادث ناشی از سیلاب را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در لایروبی نقاط آسیب‌پذیر و تصرفات رودخانه‌ها شناسایی می‌شوند تصریح کرد: همچنین دیوارهای رودخانه‌ها توسط پیمانکار ساماندهی می‌شوند.

وی یادآور شد: برای شناسایی حد بستر و حریم رودخانه‌ها توسط شرکت مهندسین مشاور مطالعاتی انجام می‌شود و پس تعیین آن به اداره ثبت اعلام می‌شود تا حریم حد و بستر رودخانه‌ها مشخص شود.

ستوده با بیان اینکه تاکنون رودخانه‌های شهرستان‌های اسدآباد، بهار، رزن، کبودراهنگ، ملایر، نهاوند، تویسرکان و چشین، حیدره، امامزاده‌کوه، سیاه‌کمر، یلفان و... لایروبی شده‌اند گفت: دیوارسازی رودخانه‌ها در شهرها با هماهنگی شهرداری و در روستاها با هماهنگی بنیاد مسکن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال در شهرستان همدان رودخانه‌های عباس‌آباد در منطقه منوچهری، چشین، دهپیاز، سداکباتان و خاکو لایروبی و احداث دیواره‌های حفاظتی بر روی آنها انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: در شهرستان بهار نیز لایروبی دهانه پل‌ها و مناطق ضروری در داخل شهرک سفال لالجین، سیمینه‌رود و قوری‌چای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه مطالعات حد بستر و لایروبی رودخانه‌های قروه و دمق شهرستان رزن در حال انجام است تصریح کرد: همچنین رودخانه‌های تاسران، شور و قهورد شهرستان کبودراهنگ نیز لایروبی و علامت‌گذاری شده‌اند.

وی از لایروبی رودخانه‌های حرم‌آباد شهرستان ملایر، گاماسیاب، فارسبان و روستای چولک اصلی نهاوند، کورزان رود، قلقرود، خرمرود تویسرکان، شهاب، خنداب و شاهین‌آباد شهرستان اسدآباد خبر داد و افزود: 178 هزار و 50 مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان و 51 هزار و 200 متر مربع از اراضی حریم رودخانه‌ها آزادسازی شدند.

ستوده یادآور شد: در راستای اجرای طرح مطالعه و ساماندهی و تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها یک‌میلیارد تومان از اعتبارات متمرکز کشوری تخصیص و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه سه اکیپ گشت و بازرسی در راستای حفاظت از رودخانه‌ها برای جلوگیری از برداشت شن و ماسه و رفع تصرفات در شمال، مرکز و جنوب استان فعال هستند گفت: دستگاه قضایی استان با قاطعیت با هر گونه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد کرده و متخلفان را به مجازات قانونی خواهد رساند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴