کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسن‌نیای: رسیدن به توکیو برایم دور از انتظار نیست/حریفانم در چین همه غول بودند

28 خرداد 1398 ساعت 13:15

دارنده نشان برنز لیگ جهانی کاراته‌وان گفت: اگر بتوانم در تمام رویدادهای پیش رو شرکت کنم، رسیدن به المپیک توکیو برای من دور از انتظار نیست.


به گزارش بلاغ،مجید حسن‌نیای دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار در واکنش به این سوال که مدال برنز لیگ جهانی کاراته‌وان چین را کسب کردید و گویا شرایط فنی این رقابت‌ها به خاطر حضور ۶۴ کاراته‌کا در این وزن سخت و حساس بوده است، گفت: در وزن ۶۰ کیلوگرم در لیگ جهانی کاراته‌وان چین به روی تاتامی رفتم و ۶۴ کاراته‌کا در این وزن حضور داشتند و با توجه به حضور کاراته‌کاهای عنوان‌دار در این مسابقات، چه در مسابقات قاره‌ای و چه در مسابقات جهانی، شرایط فنی مسابقات بسیار بالا بود. درواقع این مسابقات از لحاظ فنی خیلی بالا بود و شرایط حساسی برای همه نفرات حاضر در این مسابقات وجود داشت.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: هر کدام از مسابقات حکم یک فینال را برای من داشت. هر کدام از حریفان هم برای خودشان غولی بودند. در چنین شرایطی اگر یک حریف را دست‌کم بگیری و فقط یک امتیاز از دست بدهی، کار سخت می‌شود و جبران کردن آن یک امتیاز سخت‌تر می‌شود. خوشبختانه دور اول نماینده هنگ‌کنگ که مدال آسیایی دارد را شکست دادم. دور دوم نماینده عربستان که همیشه حریف اصلی من بوده و حتی در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز حریف من بوده را شکست داده‌ام. در دور بعدی نماینده ژاپن که مدال نقره کاراته‌وان دبی داشت را شکست دادم، در مرحله یک‌چهارم بازی را به قزاق واگذار کردم. خوشبختانه او در بازی بعد موفق به شکست حریف خود شد و من هم به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جدول شانس مجدد راه یافتم. در مرحله بعدی حریف ترکیه‌ای که یک کاراته‌کای عنوان‌دار است را شکست دادم و برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده برزیل رفتم که دو مدال طلای جهان، دو نقره جهان و یک برنز جهان دارد را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کردم.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط المپیکی بودن فضای مسابقات چه‌قدر کار را برای شما سخت کرده است، گفت: انصافاً همه کشورها در سالی که کسب مدال خیلی مهم است، سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا با کسب مدال و جمع‌آوری امتیاز سهمیه المپیک را از آنِ خود کنند. کشور ما هم تا جایی که در توان دارد تیم ملی را به مسابقات مختلف اعزام می‌کند تا از این طریق سهمیه المپیک را کسب کنیم. با برنامه‌ریزی خوبی که کادر فنی انجام داده، ما در لیگ‌های جهانی شرکت می‌کنیم تا بتوانیم امتیازات لازم را کسب کنیم تا از طریق لیگ جهانی سهمیه المپیک را به دست بیاوریم. از هر وزن المپیکی، ۴ نفر می‌توانند سهمیه حضور در المپیک را از طریق حضور در لیگ‌های جهانی به دست بیاورند.

دارنده نشان برنز لیگ جهانی کاراته‌وان در پاسخ به این سوال که با توجه به ترافیک زیادی که در وزن ۶۰ کیلوگرم وجود دارد، چه‌قدر شانس رسیدن به المپیک توکیو را برای خود قائل هستید، گفت: با توجه به مسابقات باقیمانده در طول سال ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ شانس برای همه ما یکسان است. اگر بتوانم در تمام این رویدادهای پیش رو شرکت کنم و ثبات لازم را داشته باشم و امتیازهای لازم را کسب کنیم، رسیدن به المپیک توکیو برای من دور از انتظار نیست.

حسن‌نیای در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای خاصی دارید تا در کوران رقابت در این وزن المپیکی موفق تر از دیگر رقبا در این وزن باشید،گفت: از اواخر سال گذشته که اردوها شروع شد، همه نفرات با هدف کسب سهمیه المپیک وارد اردوهای تیم ملی شدند. من هم برنامه خودم را دارم. من با آنالیزی که انجام دادم تمام حریفانم را در وزن ۶۰ کیلوگرم شناخته‌ام و بعد از آن به فکر حریفان ۶۷ کیلوگرم هستم. با همفکری کادر فنی نکاتی که به من می‌گویند را در دستورکار خود قرار دادم و آنچه که از من می‌خواهند را در تمرین‌ها و مسابقات اجرا می‌کنم. همین موضوع لازمه موفقیت من در مسابقات پیش رو تا المپیک توکیو است.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تشکر می‌کنم از مسئولان فدراسیون و کادر فنی که این شرایط را برای ما فراهم کردند تا در مسابقات لیگ جهانی حضور پیدا کنیم. حضور ما در مسابقات و اردوهای آمادگی تأثیر زیادی در روند موفقیت ما دارد. از خانواده‌ام که همیشه حامی اصلی من بودند تشکر می‌کنم و دست همه آنها را می‌بوسم.


کد مطلب: 392539

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392539/حسن-نیای-رسیدن-توکیو-برایم-دور-انتظار-نیست-حریفانم-چین-همه-غول-بودند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com