کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقام‌ آمریکایی: کاخ سفید مقام‌های اسرائیلی را به نشست «منامه» دعوت نمی‌کند

28 خرداد 1398 ساعت 8:35

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواسته نامش فاش نشود دوشنبه مدعی شده کاخ سفید مقام‌های ژریم صهیونیستی را به نشست «منامه» دعوت نخواهد کرد.


به گزارش بلاغ، یک مقام ارشد دولت آمریکا دوشنبه (۲۷ خرداد/ ۱۷ ژوئن) مدعی شده کاخ سفید مقام‌های ژریم صهیونیستی را به نشست «منامه» دعوت نخواهد کرد. 

مقام‌های آمریکایی به پایگاه آکسیوس گفتند کاخ سفید تصمیم گرفته «موشه کاهلون»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و سایر مقام‌های ایران رژیم را به کنفرانس منامه دعوت نکند. 

پایگاه آکسیوس نوشته این اقدام برای کاخ سفید یک عقب‌نشینی مهم از چشم‌اندازهایی است که برای کنفرانس منامه درنظر دارد. این کنفرانس در حال حاضر قرار است بدون حضور مقام‌های اسرائیلی و فلسطینی برگزار شود.  

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند که نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

هنگامی که خبر برگزاری کنفرانس منامه اعلام شد، مقام‌های کاخ سفید گفتند که رژیم اسرائیل در سطح بالا به این نشست دعوت خواهد شد. حتی بعد از آنکه فلسطینی‌ها اعلام کردند قصد شرکت در این نشست را ندارند، دولت ترامپ هنوز اعلام می‌کرد قصد دارد از نشست منامه به عنوان محملی برای گسترش روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی استفاده کند. 

فلسطینی‌ها این واقعیت که رژیم صهیونیستی به این نشست دعوت نمی‌شود را دستاوردی برای تحریم این نشست خواهند دید. 

مقام‌های اسرائیلی به پایگاه آکسیوس گفته اند کاخ سفید به آنها گفته که دعوت از اسرائیل بعد از تأیید حضور تمامی کشورهای مهم عربی انجام خواهد گرفت. رژیم صهیبونیستی بعد از اعلام حضور مصر، اردن و مراکش امیدوار به دریافت این دعوت‌نامه بودند.

مقام‌های صهیونیست گفته‌اند که در روزهای گذشته بعد از آنکه دعوتی برای این رژیم ارسال نشد، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که قصد ندارد پیگیر ارسال دعوت‌نامه از سوی کاخ سفید شود. 

 

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ماه‌هاست که قرار است از طرح خود برای سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی رونمایی کند، اما این رونمایی هر بار به دلیلی به تعویق افتاده است. گفته می‌شود ناکامی اخیر «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، احتمالا بار دیگر انتشار این طرح را به تعویق بیندازد.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، این طرح قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به صهیونیست‌ها واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.


کد مطلب: 392472

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392472/مقام-آمریکایی-کاخ-سفید-مقام-های-اسرائیلی-نشست-منامه-دعوت-نمی-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com