کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از یک هزار هکتار از مراتع خوزستان دچار آتش‌سوزی شدند

27 خرداد 1398 ساعت 22:10

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: تاکنون حدود یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های خوزستان دچار آتش‌سوزی شدند که ۹۰ درصد این مساحت را مراتع تشکیل می‌دهند.


به گزارش بلاغ،علیرضا جمشیدیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان جمع خبرنگاران با اشاره به تعدد آتش‌سوزی‌های خوزستان در روزهای گذشته، اظهار کرد: تاکنون حدود یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های خوزستان دچار آتش‌سوزی شدند که ۹۰ درصد این مساحت را مراتع تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بالای ۸۰ درصد حریق‌ها در دو ساعت اول اطفاء شدند به جز چند مورد در جنگل‌های زاگرس در بهبهان، باغملک، مسجدسلیمان و ایذه که اطفاء آن بین 6 تا 12 ساعت زمان برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی برای اطلاع‌رسانی در خصوص آتش‌سوزی، عنوان کرد: به دلیل باور غلط که کشاورزان دارند اقدام به آتش‌سوزی کاه و کلش اراضی می‌کنند که باعث می‌شود آتش به جنگل‌ها و دشت‌ها سرایت کند.

وی گفت: زمانی که آتش در اراضی کشاورزی رخ می‌دهد نمی‌توان ادعا کرد که غیرعمدی است و مالک زمین اولین متهم برای آتش‌سوزی است.

جمشیدیان با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی آتش‌سوزی‌ها، اظهار کرد: به تمام دادگستری‌های شهرستان‌ها ابلاغ شد که با تمام افرادی که اقدام به حریق می‌کنند برخورد جدی صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به تعدد آتش‌سوزی‌ها و این‌که در برخی شهرها در روز چند آتش‌سوزی همزمان رخ می‌دهد تاکنون امکان برآورد خسارت وجود نداشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به اهمیت جنگل‌های زاگرس، عنوان کرد: مطابق آمار زیر 5 اصله درخت دچار سوختگی شدند و باید بررسی شود که چند درصد کامل از بین رفت و چند درصد در فصل آینده و با بارش باران مجدد احیا خواهد شد.

وی گفت: امروز هر درختی که در جنگل‌های زاگرس از بین رود جایگزین کردن آن بسیار سخت است زیرا 90 درصد زادآوری طبیعی در جنگل‌های زاگرس از بین رفته است.


کد مطلب: 392455

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392455/بیش-یک-هزار-هکتار-مراتع-خوزستان-دچار-آتش-سوزی-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com