کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به حاشیه رانده شدن تولید با استفاده از پول نفت برای پایین آوردن نرخ ارز

27 خرداد 1398 ساعت 21:20

یک فعال اقتصادی با انتقاد از اینکه فرهنگ مالیات در کشور وجود ندارد، گفت: از زمانی که پول نفت برای کاهش نرخ ارز صرف شد، فعالیت‌های تولیدی به حاشیه رفت.


به گزارش بلاغ، غلامعلی سلیمانی امروز در ششمین جلسه شورای راهبردی صادرات ایران که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه با وجود چند نرخی بودن ارز صادرکنندگان هیچ جایگاهی در کشور نخواهند داشت، گفت: وزرای مختلف اقتصادی در سیاستگذاری هماهنگ با هم عمل نمی‌کنند. 

این فعال اقتصادی با بیان اینکه دولت از تولید و صادرات حمایت جدی نمی‌کند، افزود عملکرد دولت ضد صادرات است و متاسفانه از صادرکنندگان هیچ گونه حمایتی در داخل و خارج از کشور نمی‌شود. 

سلیمانی بیان داشت: از زمانی که پول نفت برای پایین آوردن نرخ دلار صرف شود، تولید به حاشیه رفت. 

وی با بیان اینکه مدیران بانکی، سیاسی هستند، بیان داشت: مدیران بانکی معمولا از جای دیگری وارد سیستم بانکی شده‌اند و کاملا طبیعی است که وقتی از دانش مرتبط به حرفه خود را نداشته باشند نمی‌توانند به درستی کار کنند. 

این تولید کننده بیان داشت: برای تولید محور شدن کشور باید به جای صرف پول نفت برای پایین آوردن نرخ ارز آن را در جای دیگر خرج کرد. 

وی با انتقاد از اینکه فرهنگ مالیات در کشور وجود ندارد، گفت: امروز شرایط بگونه‌ای است که اشخاص می‌توانند اموال خود را بفروشند و بدون پرداخت مالیات پول آن را از کشور خارج کنند در حالی که در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست و اشخاص حقیقی و حقوقی درباره پرداخت مالیات مسئولیت دارند.


کد مطلب: 392450

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392450/حاشیه-رانده-شدن-تولید-استفاده-پول-نفت-پایین-آوردن-نرخ-ارز

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com