تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۹۲۴۱۶
امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ما در بخش مدیریتی افرادی را داریم که احکام اولیه اسلامی را هنوز فرانگرفته‌اند، گفت: ما در عصر حاضر در بخش مدیریتی و در میان مسؤولان به افرادی مانند مالک اشتر نیازمندیم که متوجه مسئله حلال و حرام باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در پنجمین نشست طرح کلی اندیشه انقلاب در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه موضوع بیانیه گام دوم انقلاب یک موضوع بسیار مهم و قابل‌توجه است، اظهار کرد: باید مدت طولانی بر روی این مسئله مطالعات زیادی انجام و به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده الهی و ویژه‌ در عصر حاضر است، افزود: به لحاظ ویژگی انقلاب اسلامی از این حیث همه ابعاد انقلاب اسلامی ویژه است و باید تمام ابعاد انقلاب اسلامی موردبررسی قرار گیرد.

امام‌جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دنبال اهداف اصلی و نهایی برای جامعه اسلامی بودند، گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر توجه به زندگی مردم و سایر شرایط، هدف اصلی و نهایی انقلاب اسلامی را انسان‌سازی قرار دادند.

شمس‌الدین با اذعان به اینکه مقام معظم رهبری تمدن نوین اسلامی را غایت انقلاب اسلامی می‌دانند، افزود: نتیجه این هدف والا و مهم انقلاب اسلامی منجر به ظهور حضرت حجت (ع) می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ما غایت انقلاب اسلامی را فراموش کنیم ضرر کرده‌ایم، اظهار کرد: در چنین شرایطی اگر به هر چیز دیگری دست پیدا کنیم، هنوز موفق نشده‌ایم و در این امر هیچ پیروزی را کسب نکرده‌ایم.

معاون سیاسی ائمه جمعه کل کشور با اشاره به اینکه لازمه رسیدن به هدف تعالی انقلاب اسلامی، ترسیم تمام اجزای جامعه باهدف غایت انقلاب اسلامی است‌، تصریح کرد: در شرایط کنونی در نظام اسلامی ما دارای نظام اداری اسلامی نیستیم و این مشکل در نظام اداری از گذشته وجود داشته و ریشه غربی دارد به همین دلیل در بسیاری از دستگاه‌ها دچار اختلال هستیم.

شمس‌الدین با بیان اینکه در راستای نقش دستگاه‌های حاکمیت در بیانیه گام دوم انقلاب دو مقوله وجود دار،د گفت: یکی سخت‌افزاری و یکی نرم‌افزاری است که این دو مقوله باید باهم تناسب و پیشبرد داشته باشند.

امام‌جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور یک بازرسی کلی در ساختار نظام اداری دادند، بیان کرد: اگر ما بخواهیم یک نظام اداری اسلامی داشته باشیم باید نظام اداری کنونی دچار  تغییر و تبدیل به یک نظام اداری اسلامی شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما نظام اداری گسترده است، افزود: باید این نظام اداری کوچک‌تر و محدودتر شود به این دلیل که بازرسی، رسیدگی و کنترل نظام اداری کوچک و محدود، بهتر است.

شمس‌الدین با اذعان به اینکه بخش نیروی انسانی یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در انقلاب اسلامی است، گفت: نیروی انسانی در ایجاد، پیروزی، استقرار و تداوم انقلاب اسلامی نقش به سزا و مهمی را دارا بود.

امام‌جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه ما ارزیابی دقیق و خاصی از جامعه نداریم درنتیجه نمی‌توانیم برنامه دقیقی داشته باشیم، تصریح کرد: تولید فکر و ارائه طریق و رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار مهم است که باید محقق شود در غیر این صورت فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به معنا و مفهوم ایمان انقلابی بیان کرد: ایمان انقلابی به این معنی است که مدیریت اجتماعی باید پیشتاز مردم در امر دین و نماز و سایر موارد دینی و معنوی جامعه باشد.

شمس‌الدین با اشاره به یکی از مؤلفه‌های مهم حاکمیت گفت: برنامه‌ریزی و تدوین راهبرد استراتژی لازم برای پیشبرد نظام یکی از مؤلفه‌های مهم حاکمیت است.

امام‌جمعه بندرانزلی با اشاره به اهمیت اسلام و دین افزود: اسلام برای همه نیازهای بشر حرف و برنامه دارد و مسؤولان باید نیازهای جامعه حاضر را از اسلام برای مردم استخراج‌ کنند.

وی با بیان اینکه ما در بخش مدیریتی افرادی را داریم که احکام اولیه اسلامی را هنوز فرانگرفته‌اند، افزود: ما در عصر حاضر در بخش مدیریتی و در میان مسؤولان به افرادی مانند مالک اشتر نیازمندیم که متوجه مسئله حلال و حرام باشند.

معاونت سیاسی ائمه جمعه کل کشور با تأکید بر اینکه ما باید هفت‌بند بیانیه گام دوم انقلاب را ملاک قرار داده و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: ما باید بتوانیم بر روی حوزه‌هایی که تفکیک‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه‌ریزی و تفکر کنیم و این بیانیه باید موردتوجه دستگاه‌های اداری نیز قرار گیرد.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه جوان انقلابی یک مسئله مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری توجه خاصی نیز در این بیانیه به جوانان دارند، افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، جوان انقلابی شاخص یک دولت انقلابی است و این دو مسئله را نمی‌توانیم از هم تفکیک کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰