کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی: روابط تهران-ورشو دیرینه و تاریخی است

27 خرداد 1398 ساعت 15:10

رئیس جمهور روابط ایران و لهستان را دیرینه و تاریخی خواند و گفت: در سال های گذشته نیز روابط دو کشور همواره خوب و رو به پیشرفت بوده و امیدواریم شاهد تحرک بیشتری در روابط باشیم.


به گزارش بلاغ،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید لهستان در تهران، اظهارداشت: در مقاطع بسیار حساس تاریخی، ایران همواره علاقه خود را به مردم لهستان نشان داده است، دو ملت در طول قرنها روابط نزدیک و صمیمانه ای داشته اند و علاقمند هستیم این روابط در همه زمینه ها توسعه یابد.

روحانی با بیان اینکه امروز دو کشور مصمم هستند روابط دوستانه خود را تقویت کنند، افزود: اراده ما تداوم روابط خوب در همه زمینه ها با کشور دوست لهستان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت های بسیار خوبی در روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی دارند، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت سفیر جدید لهستان در تهران فرصتی ایجاد شود که بخش های خصوصی و شرکت ها بتوانند روابط گسترده تری برقرار کنند.

"ماچی فائو کوفسکی" سفیر جدید لهستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود در سخنانی، ایران را کشوری با تمدن و تاریخ کهن دانست و افزود: روابط دیرینه تهران – ورشو که نزدیک به 500 سال ادامه داشته  همواره خوب و براساس احترام متقابل و دوستی بوده است.

فائو کوفسکی با تاکید بر اینکه برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها همه سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد، افزود: روابط دو جانبه ما در حافظه تاریخ ثبت شده و کمک ایرانیان به پناهندگان جنگی لهستان هیچ گاه فراموش شدنی نیست.

سفیر جدید لهستان در تهران، با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش موثر ایران دربرقراری صلح و ثبات در منطقه، بر همکاری ورشو با تهران و جامعه بین المللی در این جهت  تاکید کرد.

فائو کوفسکی ابراز امیدواری کرد که  روابط  ایران و لهستان همچنان مستحکم ادامه یابد.


کد مطلب: 392400

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392400/روحانی-روابط-تهران-ورشو-دیرینه-تاریخی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com