در آغاز طرح ملی واکسیناسیون تب‌برفکی اعلام شد

همکاری 20 گروه جهادی تخصصی در طرح واکسیناسیون تب برفکی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۹۲۳۹۰
مسئول اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: 20 گروه جهادی تخصصی در بخش بهداشت و درمان دام در طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی در استان مازندران با اداره دامپزشکی همکاری می‌کنند.
۰
plusresetminus
همکاری 20 گروه جهادی تخصصی در طرح واکسیناسیون تب برفکی
به گزارش بلاغ، آقاجانی رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار در مراسم آغاز طرح ملی واکسیناسیون تب‌برفکی در این شهرستان گفت: واکسیناسیون تب‌برفکی دام سبک یعنی گوسفند و بز امروز از دامداری منزل شهید مدافع حرم شهید عباسعلی علیزاده با همکاری اداره دامپزشکی و بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان جویبار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال دو مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام سبک انجام می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی امسال برای شهرستان جویبار واکسیناسیون 39 هزار رأس دام سبک است.

رئیس دامپزشکی جویبار همچنین به سمپاشی محل نگهداری دام سبک اشاره و عنوان کرد: در این طرح محل نگهداری دام سبک علیه انگل‌ها و کنه‌ها سمپاشی می‌شود که امکان انتقال بیماری از سوی انگل و کنه به انسان نیز وجود دارد که به اصطلاح به آن بیماری تب‌کریمه می‌گویند.

فغان شریفی‌مهر مسئول کمیته کارآفرینی، اشتغال و اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران طی گفت‌وگویی با بیان اینکه 20 گروه جهادی از بسیج مهندسین در طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی با دامپزشکی همکاری می‌کنند گفت: 60 گروه جهادی تخصصی در بسیج مهندسین کشاورزی در بیست شهرستان استان مازندران تشکیل شده است که 20 گروه تخصصی آن در بخش بهداشت و درمان دام در این طرح همکاری می‌کنند.

وی افزود: در این طرح امیداوریم با هم‌افزایی نهادها و اقدام جهادی بخشی از مشکلات دامی روستاییان که اساس اشتغال روستایی و تولیدملی هستند حل شود.

نجمه رضاییان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی جویبار نیز دراین باره گفت: این طرح با مشارکت و همکاری کارشناسان متخصصین بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان جویبار آغاز شد.

وی بیان کرد: بسیج با داشتن ظرفیت کم‌نظیر در حوزه نیروی انسانی کارآمد و متخصص در بخش‌های مختلف می تواند در اجرای هر چه بهتر امور مشارکت و همکاری کند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی جویبار تصریح کرد: از همه دامداران، دهیاران، شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی تقاضای همکاری برای اجرای این طرح را داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷