کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آغاز طرح ملی واکسیناسیون تب‌برفکی اعلام شد

همکاری 20 گروه جهادی تخصصی در طرح واکسیناسیون تب برفکی

27 خرداد 1398 ساعت 14:26

مسئول اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: 20 گروه جهادی تخصصی در بخش بهداشت و درمان دام در طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی در استان مازندران با اداره دامپزشکی همکاری می‌کنند.


به گزارش بلاغ، آقاجانی رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار در مراسم آغاز طرح ملی واکسیناسیون تب‌برفکی در این شهرستان گفت: واکسیناسیون تب‌برفکی دام سبک یعنی گوسفند و بز امروز از دامداری منزل شهید مدافع حرم شهید عباسعلی علیزاده با همکاری اداره دامپزشکی و بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان جویبار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال دو مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام سبک انجام می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی امسال برای شهرستان جویبار واکسیناسیون 39 هزار رأس دام سبک است.

رئیس دامپزشکی جویبار همچنین به سمپاشی محل نگهداری دام سبک اشاره و عنوان کرد: در این طرح محل نگهداری دام سبک علیه انگل‌ها و کنه‌ها سمپاشی می‌شود که امکان انتقال بیماری از سوی انگل و کنه به انسان نیز وجود دارد که به اصطلاح به آن بیماری تب‌کریمه می‌گویند.

فغان شریفی‌مهر مسئول کمیته کارآفرینی، اشتغال و اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران طی گفت‌وگویی با بیان اینکه 20 گروه جهادی از بسیج مهندسین در طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی با دامپزشکی همکاری می‌کنند گفت: 60 گروه جهادی تخصصی در بسیج مهندسین کشاورزی در بیست شهرستان استان مازندران تشکیل شده است که 20 گروه تخصصی آن در بخش بهداشت و درمان دام در این طرح همکاری می‌کنند.

وی افزود: در این طرح امیداوریم با هم‌افزایی نهادها و اقدام جهادی بخشی از مشکلات دامی روستاییان که اساس اشتغال روستایی و تولیدملی هستند حل شود.

نجمه رضاییان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی جویبار نیز دراین باره گفت: این طرح با مشارکت و همکاری کارشناسان متخصصین بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان جویبار آغاز شد.

وی بیان کرد: بسیج با داشتن ظرفیت کم‌نظیر در حوزه نیروی انسانی کارآمد و متخصص در بخش‌های مختلف می تواند در اجرای هر چه بهتر امور مشارکت و همکاری کند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی جویبار تصریح کرد: از همه دامداران، دهیاران، شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی تقاضای همکاری برای اجرای این طرح را داریم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 392390

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392390/همکاری-20-گروه-جهادی-تخصصی-طرح-واکسیناسیون-تب-برفکی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com