کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسسه اقتصاد و صلح در آمریکا اعلام کرد

افغانستان بعد از 18 سال حضور آمریکا ناامن‌ترین کشور جهان

27 خرداد 1398 ساعت 1:04

پس از 18 سال حضور نیروهای ‌اشغالگر در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، یک نهاد تحقیقاتی آمریکایی اعلام کرده این کشور به ناآرام‌ترین، خطرناک‌ترین و پرخشونت‌ترین کشور جهان تبدیل شده است.


به گزارش بلاغ، بر اساس گزارش سالانه «انستیتوی اقتصاد و صلح» در آمریکا، که تحت عنوان «گزارش شاخص صلح جهانی ۲۰۱۹» منتشر شده، افغانستان اکنون خطرناک ‌ترین و نا‌آرام‌ترین کشور دنیا است. این در حالی است که حضور نیروهای‌اشغالگر آمریکایی در افغانستان، وارد نوزدهمین سال خود شده است. انستیتوی اقتصاد و صلح در گزارش قبلی خود، سوریه را به عنوان خطرناک‌ترین کشور جهان معرفی کرده بود.
 «محب اقبال» یک کارشناس این انستیتو، طی مصاحبه‌ای اظهار داشته: «افغانستان اکنون به عنوان پرخشونت‌‌ترین کشور و دارنده بالاترین میزان تلفات جنگی و تروریسم در جهان شناخته می‌شود.»
به گزارش ایسنا، «استیو کیلِلیا» رئیس‌اجرایی این انستیتو نیز به نشریه «بیزینس اینساید» گفته: «با سقوط خلافت گروه تروریستی داعش و از بین رفتن قلمرو این گروه در عراق و سوریه، دیگر نمی‌توان داعش را یک نیروی مؤثر جنگی تلقی کرد. با این حال، داعش اگرچه به میزان چشمگیری ضعیف شده، اما هنوز کاملاً شکست نخورده و شبه‌نظامیانی را در سراسر منطقه و برخی مناطق دنیا دراختیار دارد. به گفته وی، فعالیت داعش در افغانستان در حال گسترش است.»

آمریکا به همراه متحدانش در سال 2001، به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در فغانستان، به این کشور لشکر کشیده است. اما بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که از این کشور می‌رسد و گزارش انستیتوی اقتصاد و صلح یکی از آنها است، اوضاع امنیتی افغانستان متشنج‌تر شده و علاوه‌بر آن، فقر، تولید مواد مخدر و بی‌اعتمادی سیاسی و اجتماعی در این کشور به شدت گسترش یافته است.


کد مطلب: 392376

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392376/افغانستان-بعد-18-سال-حضور-آمریکا-ناامن-ترین-کشور-جهان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com