تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۹۲۲۸۸
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأسیس مدارس قرآنی گفت: با ابراز تأسف در حال حاضر، جای این کلاس‌ها را موسیقی و امور مبتذل گرفته و بر خانواده است که هوشیار باشند و از مسئولان مطالبه کنند.
۰
plusresetminus
موسیقی‌های مبتذل نباید جای کلاس‌های فرهنگی و قرآنی را بگیرد/خانواده‌ها هوشیار باشند
به گزارش بلاغ، آیت‌الله علی معلمی در آئین اختتامیه چهل و دومین مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه قبل از انقلاب هم مومن و قرآن‌خوان بوده اما در اقلیت بوده است، اظهار کرد: از ثمرات انقلاب اسلامی توجه جدی به قرآن بوده است، هرچند در حال حاضر نیز از وضعیت مطلوب عقب هستیم چرا که قرآن سرمایه عظیمی است.

وی با بیان اینکه در یک مقطعی رویکرد خوبی در آموزش و پرورش ایجاد شد، به تأسیس مدارس قرآنی در این زمینه اشاره کرد و با ابراز تأسف بیان داشت که در حال حاضر، جای این کلاس‌ها را موسیقی و امور مبتذل گرفته و بر خانواده است که هوشیار باشند و از مسئولان مطالبه کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه همه انبیا و اولیا سر سازش با طاغوت نداشتند، موضع رهبری در قبال نخست‌وزیر ژاپن را به نمایش گذاشتن سیره انبیا و اولیا در عدم سازش با طاغوت دانست و خاطرنشان کرد: با این سخنان و موضع رهبری نه اهل دین و متدینان بلکه هر ایرانی غیرتمند احساس غرور کرد و حرف دل زنان و مردان هوشیار و بصیر بوده است.

حجت‌الاسلام یوسفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سوادکوه نیز با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه در این فضای آلوده انسان به سمت قرآن و معنویت بیاید تا از گرفتاری‌ها در امان باشد، افزود: تنها 5درصد از کل موقوفات برای امور قرآنی است و این انتظار این است که علاوه بر اینکه واقفان در امور جدید همچون دارو درمان، تحصیل و جهیزیه که ضروری زندگی امروز است وقف می‌کنند به ترویج فرهنگ قرآنی و وقف با نیت انجام کارهای قرآنی نیز توجه داشته باشند.

وی در رابطه با مسابقه قرآنی سطح شهرستان در سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت: تعداد 250 نفر در سایت ایران قرآن و امور خیریه ثبت نام کردند که با برگزاری مسابقه در روز پنج‌شنبه هفته گذشته، تعداد 20 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما