کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زباله‌های عفونی در کهگیلویه و بویراحمد متولی ندارد/ایراد استاندارد به کوره‌های امحا

26 خرداد 1398 ساعت 19:50

کارگروه پسماند استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد دست آخر کسی نفهمید متولی اصلی جمع‌آوری و امحای زباله‌های عفونی در استان چه دستگاهی است.


به گزارش بلاغ،نشست کارگروه پسماند استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد دست آخر کسی نفهمید متولی اصلی جمع‌آوری و امحای زباله‌های عفونی در استان چه دستگاهی است.

آن گونه که در نشست کارگروه پسماند پی بردیم زباله‌های عفونی هر چند در استان جمع می‌شوند اما این جمع‌آوری نه از روی برنامه‌ریزی است و برای مثال علوم پزشکی از روی ناچاری زباله‌های عفونی مطب‌ها را در سطح برخی شهرها از جمله در یاسوج جمع‌آوری و بی‌خطرسازی می‌کند و سایر دستگاه‌ها به وظیفه‌ای که در قبال این زباله‌ها دارند عمل نمی‌کنند.

معلوم نیست که اگر به هر دلیل سهل‌انگاری شود و جان یک فرد با زباله‌های عفونی به خطر افتد چه کسی پاسخگو خواهد بود.

در این نشست یکی از چالش‌های موجود در خصوص زباله‌های عفونی در استان مربوط به ایرادهای اداره‌کل استاندارد در مورد امحای این زباله‌ها بود که می‌گفتند بیمارستان‌ها استانداردها را در دستگاه‌های امحای زباله‌های عفونی رعایت نمی‌کنند.

نکته قابل توجه این که هر چند علوم پزشکی اعلام کرد که زباله‌های عفونی را از سطح شهر یاسوج و از مقابل مطب‌ها جمع‌آوری می‌کند اما به هیچ وجه این وظیفه علوم پزشکی نیست اما به دلیل وضعیت بحرانی این کار انجام می‌شود.


کد مطلب: 392267

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392267/زباله-های-عفونی-کهگیلویه-بویراحمد-متولی-ندارد-ایراد-استاندارد-کوره-های-امحا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com