کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمدرضایی: اینکه رییس جمهور بگوید اختیاری ندارم توهین به شعور مردم است

26 خرداد 1398 ساعت 15:10

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار گفت: بعید نیست آقای روحانی فردا در سلب مسئولیت از خود، رای‌دهندگان را هم متهم به فریب خود بکند و بگوید من از حوزه اختیارات ریاست‌جمهوری بی‌اطلاع بودیم.


به گزارش بلاغ،محمد محمد رضایی عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار و نماینده دور ششم مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به سرخوردگی سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد ضعیف دولت و پروژه عبور از روحانی از سوی برخی از اصلاح طلبان، اظهار داشت: ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی در دوره اول کاندیداتوری ریاست جمهوری آقای روحانی مشروط به صدور بیانیه معروف 10 ماده ای حقوق اقوام ‌ادیان از ایشان حمایت جانانه کرد.


وی افزود: دیری نپایید که آقای روحانی ‌‌و اطرافیانش پشت پا به خیلی از وعدهایشان زدند.
به جای شایسته سالاری در دولت ایشان پوستر چسبان سالاری و قوم وخویش بازی حاکم شد.

محمد رضایی یادآور شد: در همان زمان ما بابت حمایتمان از آقای روحانی در سال ۹۲، رسما از مردم به ویژه اقوام و مذاهب معذرت خواهی کردیم.و دائما اصلاح طلبان را از حمایت دور بعد از ایشان برحذر کردیم. ما در همان دوره از ایشان عبور کردیم.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار ادامه داد: ستاد مشترک انتخابات اقوام ایرانی در دور یازدهم خط خودر را از خط داعیان نادان اصلاح طلبی جدا کرد. کاندیدایی برای ریاست جمهوری معرفی نکرد. خود بنده نیز به جناب آقای هاشمی طبا رای دادم.

وی افزود: اگر به آرشیو رسانه ها مراجعه فرمایید. همان زمان اعلام کردم که اصلاح طلبان چند سال دیگر از حمایتشان از آقای روحانی اعلام پشیمانی خواهند کرد. متاسفانه این پیش بینی خیلی زودتر اتفاق افتاد و چند ماه بعد اصلاح طلبان دولتی به خطای استراتژیک خود اذعان کردند.

محمدرضایی تاکید کرد: اگر دوستان اصلاح طلب ما مومن بودند از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شدند.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار در پاسخ به اینکه روحانی می‌گوید که اختیارات لازم را برای اداره کشور ندارد، اما نمی‌گوید که با اختیاراتی که داشته چه اقداماتی انجام داده است، اذعان کرد: این نوع توجیه را من توهین به شعور رای دهندگان می دانم.

وی ادامه داد: گویی طرف، یک چوپان ساده و سالها از شهر دور بوده و ملت یک شبه او را آورده و به کرسی ریاست جمهوری نشانده‌اند؛ نه قانون اساسی را خوانده و نه اطلاعی از اختیارات ریاست جمهوری داشته است. یکبار هم آقای خاتمی بعداز ۲ دوره ریاست جمهوری چنین حرفی را زد. که اینجانب جواب او را دادم.

وی تاکید کرد: اگر حضرات اختیارات ریاست جمهوری برای اداره کشور را ناکافی می‌دانستند، چرا برای بار دوم در انتخابات شرکت و برنامه دادند. اگر آقایان در دور اول دولتشان احساس کردند ازکمبود اختیارات رنج می برند چرا استعفا ندادند؟

محمدرضایی با طرح این پرسش که چرا رئیس‌جمهور به‌عنوان مجری قانون اساسی برای اصلاح قانون اساسی اقدامی نکرد، گفت: آقای روحانی مجدد با کوله باری از وعده وعید وارد عرصه انتخابات شد و مناظره های داغ اجرا کرد. این فرافکنی در واقع توجیه ناکارآمدی هاست و مسموع نیست بلکه ادعایی مسموم و مزوّرانه است.

عصو شورای مرکزی مجمع نمایندگان تاکید کرد: طرح این موضوعات در واپسین روزهای خاتمه مسئولیت در مصدر مجری قانون اساسی به منزله نفی همان قانون اساسی است. که آقای روحانی در چهارچوب آن جزو مقامات طراز اول کشور قرار داشته اند.

وی افزود: کیست که نداند آقای روحانی چهل سال در این مملکت صاحب منصب بوده و از پشت کوه نیامده تا با ساختار حاکمیت در ایران نا آشنا باشند. این بهانه عذر بدتر از گناه است، کسی را هم قانع نمی کند.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار خاطرنشان کرد: بعید نیست فردا در سلب مسئولیت از خود، رای دهندگان را هم متهم به فریب خود بکنند و بگویند ما از حوزه اختیارات ریاست جمهوری بی اطلاع بودیم . شما رای دهندگان می دانستید و آن را از من مخفی کرده بودید. مقصر خودتانید!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و سیاسی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: چه بگوییم که نگفتنمان بهتر است! به عنوان نمونه عرض کنم دولتی که نتواند نرخ اجاره خانه را در شهرهایی که بنا به آمار رسمی ۵ تا ۱۰ درصد خانه هاش خالی است، کنترل کند، دولت گورستانی است.

محمدرضایی ادامه داد: آیا ناتوانی در کنترل نرخ کالاهای داخلی هم ناشی از کمبود اختیارات دولت است؟ آیا افزایش نرخ فساد اداری در اثر داشتن اختیارات زیاد دولت است، یا نداشتن اختیار کافی؟ آیا بالا رفتن نرخ تورم و فقر به علت محدودیت اختیارات دولت است؟

نماینده دور ششم مجلس افزود: طرح نظام سلامت از طرح‌های مثبت و مورد حمایت بود. اما وقتی به پشت پرده آن در وزارت بهداشت سر بزنید. به اسم سلامت مردم چه رانت‌های ناسالم رشد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دور قبل با شعار آزادی و ارزانی از آقای روحانی حمایت کردیم، اما عکس آن در شش ماهه نخست دولت ایشان برایمان مشخص شد همانطور که پیش بینی می کردیم، دولت در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ورشکسته به تقصیر است.

 محمد محمدرضایی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم هست که در سال ۹۲، رئیس ستاد اقوام و مذاهب حجت الاسلام حسن روحانی بود.

عملکرد دولت سبب شده که برخی از اصلاح طلبان و حامیان دولت انتقاداتی را به دولت وارد کنند.


کد مطلب: 392238

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392238/محمدرضایی-اینکه-رییس-جمهور-بگوید-اختیاری-ندارم-توهین-شعور-مردم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com