تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۹۲۲۰۱
نماینده هویزه و دشت‌آزادگان در مجلس گفت: حدود ۲۴۰ خانوار بر اثر سیلاب در هویزه و دشت آزادگان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و در دمای ۵۰ درجه خوزستان در کانکس و چادر زندگی می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب‌های ابتدای سال در حوزه انتخابیه خود گفت: هنوز اقدام جدی و خاصی برای بازسازی بناهای تخریب‌شده ناشی از سیل انجام نشده و ۲۴۰ خانوار بر اثر تخریب خانه‌هایشان در سیل اخیر در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این خانوارها در گرمای ۵۰ درجه خوزستان یا در چادر زندگی می‌کنند یا کانکس و تعدادی هم در منازل اقوام و بستگانشان ساکن شده‌اند و تعدادی هم که به خانه‌های خود بازگشته‌اند، منازل آنها شرایط درستی ندارد و از نظر ایمنی دارای شرایط نامطلوبی است و این خانواده‌ها هم از سر ناچاری برای این‌که سرپناهی داشته باشند ناچارا به خانه‌های تخریب‌شده خود آمدند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضعیت مردم سیل‌زده هویزه و دشت آزادگان نگران‌کننده است، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هنوز اعتباری برای بازسازی زیرساخت‌های تخریب‌شده شهری در سیل اخیر تخصیص نیافته و کاری در این زمینه شروع نشده است.

ساعدی خاطرنشان کرد: در ارتباط با زمین‌های کشاورزی هیچ بودجه و اعتباری برای جبران خسارات کاشورازن به آنان پرداخت نشده و حتی زمین‌های کشاورزی هم از آب خالی نشده تا آماده کشت باشد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس در پایان گفت: مقدم بر خالی کردن آب از زمین‌های کشاورزی، بستن سیل‌بندهاست که سیل‌بندی هنوز بسته نشده و نه‌تنها آب‌های قبلی از زمین‌های کشاورزی خالی نمی‌شوند، بلکه رودخانه‌ها آب‌های بیشتری را هم وارد زمین‌های کشاورزی می‌کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴