تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۳۹۲۱۳۴
مدیرمسؤول پایگاه خبری صبح قزوین با بیان اینکه فضای رسانه‌ای کشور برای تبیین گام دوم انقلاب و حتی شعار سال جاری آماده نیست، گفت: اصحاب رسانه آموزش‌های لازم برای مطالبه‌گری را دریافت کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حنانه امیری در گفت‌وگو در قزوین در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را مختص قشر خاصی نمی‌دانم زیرا رهبری وقتی نقش همه مردم را در پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر می‌‎دانند قطع به یقین بر روی تک‌تک افراد جامعه حساب خاصی باز کرده و راهی را جلو پای همه گذاشته‌اند البته علی‌رغم مسؤول دانستن همه اقشار جامعه حساب ویژه‌ای روی جوانان باز کردند.

وی با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای کشور برای تبیین گام دوم انقلاب و حتی شعار سال جاری آماده نیست، افزود: در سطح استان نیز مدیران استانی پاسخگوی موضوعات کوچک هم نیستند و فضای رسانه‌ای آماده نیست اما فضای رسانه‌ای نمی‌تواند به تنهایی اثرگذار باشد بلکه تنها می‌تواند مطالبه‌گری و سیاست‌گذاری داشته باشد.

مدیرمسؤول پایگاه خبری صبح قزوین اضافه کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ ما نپرداختن به تئوری‌ها است و وظیفه رسانه تئوری‌پردازی نیست بلکه در شروع کار باید بحث تبیین را انجام دهد زیرا تئوری‌پردازی کار علمی است.

امیری ادامه داد: در انقلاب اسلامی هم فاقد تئوری‌های لازم هستیم زیرا اهداف و برنامه‌ها را آن‌طور که باید مشخص و بیان نکردیم و یکی از مشکلات ما از اوایل انقلاب تاکنون این است که  اجازه ندادیم دانشگاه‌ها وارد عمل شده و تئوری‌پردازی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مراجع علمی کشور باید بیانیه گام دوم انقلاب را از نظر علمی تعریف کنند، عنوان کرد: 90درصد مسؤولان این بیانیه را خوب مطالعه نکرده‌اند زیرا سطحی‌نگری که در اکثر کارهای آنان وجود دارد، در این مورد نیز مشاهده می‌کنیم.

مدیرمسؤول پایگاه خبری صبح قزوین تصریح کرد: در ۱۴۰۴ باید در عرصه‌های جهانی جزو برترین‌ها باشیم اما با نیم‌نگاهی به آنچه تحقق یافته می‌بینیم که نتایج قابل قبولی کسب نکردیم البته این دلیل نمی‌شود دست از تلاش برای پیشرفت و تعالی برداریم.

امیری گفت: در وهله اول مسؤولان رسانه‌ها و خبرنگاران باید امید را باور کنند زیرا وقتی خودشان امید ندارند چگونه می‌توانند در جامعه امیدآفرینی کنند زیرا در حال حاضر بزرگترین ضعف موجود در رسانه‌های استان این است که خودشان ناامید هستند بنابراین در ابتدای امر باید این ضعف را برطرف کرد.

وی بیان کرد: وقتی ما دچار تنبلی و سستی در برخی از بخش‌ها هستیم، می‌بینیم که فرهنگ غربی به ما القا شده و سند۲۰۳۰ در حال اجرا است.

مدیرمسؤول پایگاه خبری صبح قزوین افزود: اگر مشکلات مردم را پیگیری کنیم در کنار آن می‌توانیم امیدآفرینی هم داشته باشیم اما وقتی از مردم دور باشیم طبیعی است که مردم بگویند رسانه‌ها دروغ می‌گویند.

امیری با بیان اینکه پیشرفت فقط محصول داشتن امکانات نیست بلکه می‌توان با امیدآفرینی به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کرد، اضافه کرد: رهبری به باور شعار ما می‌توانیم تأکید دارند اما الان نگاه جریانی، سیاسی و منفعت‌طلبی بین مسؤولان رشد پیدا کرده و نمی‌توان انتظار کار جهادی از آن‌ها داشت.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ ثابت کردیم که هیچی نداشتیم اما توانستیم پیروز میدان باشیم، خاطرنشان کرد: اگر نگاه اول انقلاب در انجام کارها لحاظ شود خیلی از ضعف‌ها را الان نباید داشته باشیم بنابراین اگر بازنگری داشته و  آرمان‌ها و دیدگاه‌های اول انقلاب را در امور مختلف لحاظ کنیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنیم.

مدیرمسؤول پایگاه خبری صبح قزوین اظهار کرد: قرارگاهی با محوریت تبیین و اجرایی شدن مفاد گام دوم انقلاب باید در دستگاه‌های مختلف استان و کشور شکل بگیرد.

 

برای مطالبه‌‌گری رسانه‌ها از مسؤولان، کیفیت بر کمیت ارجح است

امیری افزود: گام دوم، ورود اصحاب رسانه‌ها به این حوزه است و برای این امر باید آموزش‌های لازم برای مطالبه‌گری را دریافت کنند که به همت بسیج رسانه استان کارهایی برای همگرایی رسانه‌ها صورت گرفته است اما هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

وی اضافه کرد:  دراین راه کیفیت کارها باید مدنظر قرار گیرد و حتی اگر دو در رسانه استان مطالبه‌گری را به حدی برسانند که استاندار تحت فشار قرار گیرد، خیلی مطلوب است.

مدیرمسؤول پایگاه خبری صبح قزوین عنوان کرد: به نظر من نباید بگوییم که چون تعداد رسانه‌ها زیاد است همه باید در بحث مطالبه‌گری ورود پیدا کنند بنابراین به این کار باید به صورت کیفی نگاه کنیم و اینکه چند رسانه آشنا به بحث مطالبه‌گری وارد عمل شوند، ارجعیت دارد.

امیری با اشاره به اینکه به خبرنگاران ما جسارت یاد داده نمی‌شود تا مطالبه‌گر باشند، یادآور شد: رسانه‌ها دچار روزمرگی شدند و خبرنگار خود را به خبرنویسی محدود کرده است و از سوی دیگر به دلیل وابستگی‌ها سکوت کردند و محدودیت‌ رسانه‌ها موجب شده که بسیاری از مشکلات مرتفع نشود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴