کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی سنتکام: تقابل نظامی با ایران به نفع آمریکا نیست

24 خرداد 1398 ساعت 22:10

سخنگوی سازمان آمریکایی سنتکام، که از سوی ایران تروریستی اعلام شده، با تاکید بر اینکه هیچ تمایلی به جنگ جدید در منطقه ندارند، گفت تقابل نظامی با ایران به نفع آمریکا نیست.


به گزارش بلاغ، علی‌رغم اتهام‌زنی وزیر خارجه و سرپرست وزارت دفاع آمریکا به ایران درباره حادثه روز گذشته (پنجشنبه) برای دو نفتکش در دریای عمان، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، که از سوی تهران تروریستی شناخته شده است، اعلام کرد که به دنبال جنگی جدید در منطقه نیستند.

سرهنگ «اِرل براون» سخنگوی سنتکام بامداد امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای از اعزام ناوشکن «مِیسون» مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده لیزری به منطقه غرب آسیا و محل حادثه دو نفتکش در دریای عمان خبر داده بود.

براون طی این بیانیه با رد هرگونه منفعت آمریکا در شروع جنگ در غرب آسیا، تاکید کرد: «ما هیچ تمایلی به مشارکت در جنگی جدید در خاورمیانه نداریم. ما از منافع خود دفاع می‌کنیم اما جنگ با ایران نه با منافع استراتژیک ما همخوانی دارد و نه به نفع جامعه جهانی است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی حملات روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان را «تهدیدی آشکار علیه آزادی ناوبری دریایی و تجارت آزاد» توصیف کرده و افزود: «آمریکا و متحدانش در منطقه اقدامات لازم برای دفاع از منافع خود را انجام می‌دهند».

از طرفی علی‌رغم اینکه شناورهای ناجی و نیروی دریایی ایران اولین کسانی بودند که برای کمک به خدمه دو نفتکش به محل حادثه اعزام شده و با نجات 44 نفر از ملوانان، آنها را به بندر جاسک منتقل کردند، اما سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد که این آمریکایی‌ها بودند که به نفتکش‌ها کمک کرده و 21 نفر از خدمه در عرشه ناوشکن «برِین‌بریج» حضور دارند.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر داده بودند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود. (جزئیات بیشتر)


کد مطلب: 391980

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/391980/سخنگوی-سنتکام-تقابل-نظامی-ایران-نفع-آمریکا-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com