تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۹۱۷۸۹
رئیس خانه معدن ایران با اشاره به انتقاد جدی فعالان حوزه معدن از سازمان محیط زیست در اخذ مجوز و اجرای طرح‌های توسعه‌ای گفت: توقف توسعه به بهانه مسائل زیست محیطی، خیانت به آحاد جامعه است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،محمدرضا بهرامن شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی حوزه معدن استان گلستان اظهار کرد: در موقعیت فعلی اقتصاد این امکان وجود دارد که مجبور به تعطیلی معادن کوچک شویم.

وی ایجاد و راه‌اندازی مجتمع‌های معدنی را اولویتی مهم خواند و تصریح کرد: معادن ذغال سنگ اهمیت زیادی دارند استان گلستان 200 هزار تن ذغال کشور را تامین می‌کند اگر نتوانستیم ذغال کشور را تامین کنیم حتما باید واردات داشته باشیم.

رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه هیچ‌کس موافق توقف توسعه نیست، ابراز کرد: واقع‌بینانه کشور را ببینیم، اقتصاد کشور را مریض نکنیم و در بستر نیندازیم اگر چنینی اتفاقی بیفتد همه آسیب می بینیم.

بهرامن با بیان اینکه باید نگاه استاندارد سازی برای انجام کارهای فیما بین انجام شود، افزود: مقام معظم رهبری و دولت نسبت به افزایش تولید در کشور تاکید دارند ولی باید فاکتورها را در نظر بگیریم ما تابع یکسری فاکتورها باید باشیم که زیرمجموعه خودمان را آسیب نزنیم، اولین بار است که بخش اجرایی در بخش معدن می‌گوید تابع مباحث زیست محیطی هستیم.

وی گفت: خانه معدن یک تشکل کاملا فراگیر است، در کنار سایر تشکل‌های معدنی همیشه بودیم و خواهیم بود، یکی از مطالبات ما شکل‌گیری مسائل و مبانی که بخش معدن نیاز دارد، است، خانه‌های معدنی استانی از پنج سال قبل فعال شد، تعاملات می‌تواند جامعه را به رشد برساند.

رئیس خانه معدن ایران بیان کرد: سال گذشته رشد منفی بخش صنعت و معدن کشور را داشتیم اما بخش معدن به تنهایی رشد مثبت داشته است که نشان از یک ظرفیت خوب دارد.

بهرامن گفت: مقام معظم رهبری به صراحت نسبت به اینکه باید برنامه‌ریزی و افزایش ظرفیت حوزه معدن را داشته باشیم تاکید کردند، ما کمبودی که در زمینه نفتی داریم باید از طریق استفاده از ظرفیت معدن و صنایع معدنی جبران کنیم.

وی ادامه داد: منظور این نیست که باید سنگ آهن یزد را در اینجا داشته باشیم اگر با شن و ماسه بر اساس استانداردهای جهانی ارزش افزوده ایجاد کنیم می‌توانیم فراگیرتر عمل کنیم.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه ما یک کرسی در شورای عالی معادن داریم، ابراز کرد: به عنوان عضو دائمی، حق رای داریم ما می‌توانیم در کنار سازمان به عنوان مشاور عمل کنیم، هرچه بتوانیم ارتباط نزدیک‌تری با سازمان‌های مربوطه داشته باشیم می‌توانیم بر مبنای کارشناسی کارها را پیش بگیریم.

بهرامن ابراز کرد: هر چقدر بتوانیم تصمیم‌سازان را نسبت به مبانی معدن آگاه کنیم، بروکراسی را از سر راه خودمان برداشتیم، ما در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و می‌توانیم در زمینه بحران‌های موجود در معدن حتی در دادن اطلاعات درست به مسؤولان سازنده باشیم.

وی بر لزوم ثبت قانونی اتاق معدن در استان گلستان تاکید کرد و گفت:  در موقعیت فعلی اقتصاد این امکان وجود دارد که مجبور به تعطیلی معادن کوچک شویم و لازم است در این راستا مجتمع‌های معدنی را ایجاد کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰