تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۹۱۷۷۵
انگلستان بجز همراهی دائمی با آمریکا در فشار و آسیب به مردم ایران، رأساً تلاش‌های زیادی را برای تشدید مشکلات اقتصادی ایرانیان انجام داده بطوریکه تعدادی از قراردادهای تجاری را یکطرفه لغو کرده و در مواردی، پول پرداخت شده را هم برنگردانده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کشور انگلستان، بجز همراهی دائمی با آمریکا در فشار و آسیب به مردم ایران، رأساً تلاشهای زیادی را برای تشدید مشکلات اقتصادی ایرانیان انجام داده است. بطوریکه تعدادی از قراردادهای تجاری را یکطرفه لغو کرده و در مواردی، پول پرداخت شده را هم برنگردانده است.

با این حال، در دوره جدید فعالیت‌های سفارت انگلستان در تهران، کارنامه درخشانی از عملکرد اقتصادی این سفارت در تاریخ ثبت شده است که همه اینها، به تدبیر سفیر جدید (آقای راب مک ایر) و به همت دبیر بازرگانی سفارت معطوف است.

دبیر بازرگانی سفارت در صفحه اینستاگرامی خود، شرح مطولی از تلاشهای اقتصادی و بازرگانی خود برای تقویت روابط تجاری دو کشور را به ثبت رسانده که نیاز به هر شرح و قلمفرسایی دیگری را از بین میبرد.

البته او دو اقدام ویژه دیگر را هم انجام داده که در تصاویر، نگنجیده است. یکی مذاکره و مراوده با تجار و بازرگانان بخش‌های خصوصی و دولتی برای پیداکردن نیازمندی‌های استراتژیک مردم و راه‌های مدیریت آنهاست که پس از آن، در اقدامی دشوار، در تماس مستمر با دستگاه جاسوسی انگلستان، یافته ها و تجربیات خود را منتقل کرده و مطمئن شده است که هیچ بهره ای عاید مردم ایران نشود. در این رابطه می‌توان به شناسایی راه‌های دور زدن تحریم و افزودن مواردی به فهرست تحریم‌ها از جمله برخی نیازهای دارویی و صنعتی اشاره کرد.

دومین اقدام ویژه او، تنظیم و ارسال ایمیل برای شخصیتها و برندهای تجاری ایرانی است هزینه تولد الیزابت دوم را تأمین کنند. اقدامی که با غیرت و هوشمندی برخی تجار ایرانی، به رسوایی تمام قد سفارت انجامید. او آقای کیت ویلینگز است که در اینستاگرام خود را کیت نوازنده!! معرفی کرده است.

البته معاون او، فیبی ایوانز هم در ادامه تلاشهای رئیس خود، از قافله عقب نمانده و هرچند رایزنی اقتصادی را بر عهده دارد؛ اما در یک پارتی غیراخلاقی، به خدمات فرهنگی و ترویج ارزش‌های انگلیسی همت گمارده است.

در ادامه با شرح تصویری تلاش‌های بازرگانی سفارت، به همت Keith Wellings معروف به Keith the piper آشنا میشویم.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما