تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۹۱۷۴۴
امام جمعه جوان و بی‌ادعای همدان با برگرداندن ماكسيمای استانداری و عدم استفاده از آن، دست رد به سينه اشرافی‌گری زد و ساده‌زیستی را در عمل و نه در شعار ترویج داد، اقدامی كه اميد است ديگر مسوولان هم در اين مسير قدم بردارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«ماکسیمای دفتر امام جمعه به استانداری برگردانده شد» این خبری بود که چند روز پیش توسط مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در قسمت «فارس من» خبرگزاری فارس منتشر شد و رسانه‌های دیگر نیز به بازتاب آن پرداختند.

این اقدام می‌تواند پیام مثبتی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان برای مسوولانی باشد که این روزها با ماشین‌های چندصد میلیونی می‌خواهند مشکلات این مردم را رفع کنند.

آیا امام جمعه جدید نمی‌توانست همچنان با ماکسیما به کار خود ادامه دهد؟ آیا کسی ایرادی به ایشان می‌گرفت! مگر غیر این است که این ماشین در اختیار این دفتر گذاشته شده بود و کسی هم حرفی نداشت؟ مگر از قبل هم که این ماشین در اختیار دفتر امام جمعه بود کسی مطلع بود؟

این اقدام امام جمعه همدان را از دو منظر می‌توان بررسی کرد

نخست اینکه امام جمعه جوان و بی‌ادعا با این اقدام اشرافی‌گری را رد می‌کند و ساده‌زیستی را در عمل و نه در شعار ترویج می‌دهد.

دوم آنکه به مدیران می‌آموزد که با ماشین معمولی و در زمانی که مردم زیر فشارهای اقتصادی به سر می‌برند و فقر بیداد می‌کند مدیران با ماشین‌های چندصد میلیونی در استان تبعیض طبقانی را هویدا می‌کنند که ترویج اشرافی‌گری را در پی خواهد داشت.

خیلی از مدیران استانی پا را فراتر نهاده‌اند و چندین ماشین را در پارکینگ‌های منازل و اداره خود برای کاربردهای برون‌شهری و درون‌شهری و... استفاده می‌کنند!

سوال اینجاست آیا در زمانی که مردم از فقر و گرسنگی رنج می‌برند و بسیاری از جوانان استان در خیابان‌ها به واسطه آمار دروغ اشتغال مسوولان در حال متر کردن خیابان‌ها هستند، تردد مسوولان با ماشین‌های چندصد میلیونی چه پیامی می‌تواند برای کشور داشته باشد؟

در سالی که مقام معظم رهبری سال رونق تولید معرفی می‌کند شاید یکی از اقدامات مثبت مسوولان می تواند استفاده از ماشین‌های تولید داخل باشد.

بی‌شک بهداشت و درمان، اشتغال، ورزش، اقتصاد، بازرگانی، صنعت و معدن و... ما با مدیران خوش‌کت و شلوار و لوکس‌سوار بهبود نمی‌یابد هر چند که وقتی خود مدیران ارشد استان از ماشین‌های چندصد میلیونی استفاده می‌کنند نمی‌توانند به مدیران زیردست ایراد بگیرند که مثال همان رطب خورده منع رطب می‌کند؛ است.

اما پیامی دیگری که می‌توان از اقدام امام جمعه استنباط کرد اینکه وقتی امام جمعه از ماشین بیت‌المال و دولتی بخواهد بهره ببرد چگونه می‌تواند بی‌تدبیری‌ها و نقاط ضعف دولت را در تریبون نماز جمعه فریاد بزند؟

آیا وقتی مرکب اجاره‌ای باشد و امام جمعه وامدار، می‌تواند حق مردم را بستاند و برای مظلومیت مظلومان سینه چاک شود؟

پس پسندیده است که چنین اقداماتی از سوی بزرگان توسط رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی و تحلیل شوند تا از آسیب به اعتمادی که به خاطر برخی اقدامات مدیران بی‌کفایت به نظام در حال وقوع است، پیشگیری شود.

به امید روزی که مدیران شعارشان با عملشان یکی شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما