تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۳۹۱۶۷۹
یک رسانه آمریکایی خبر داد، رئیس‌جمهور این کشور که اواخر اردیبهشت‌ تصمیم گرفته بود «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا را به عنوان وزیر پیشنهادی تعیین کند، درباره این تصمیم به تردید افتاده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،با گذشت بیش از یک ماه از بیانیه کاخ سفید درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای معرفی «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت به سنا برای تصدی سمت وزارت دفاع این کشور، رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند که وی در این تصمیم مردد شده و ممکن است فرد دیگری را برای ریاست بر پنتاگون معرفی کند.

شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از چهار منبع مطلع خبر داده که رئیس‌جمهور آمریکا در حال ارزیابی مجدد تصمیم خود برای انتخاب وزیر دفاع است.

با گذشت بیش از یک ماه از رسانه‌ای شدن تصمیم ترامپ برای معرفی شاناهان به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع، تاکنون کاخ سفید و دولت او هنوز رسما اقدامی در جهت معرفی شاناهان انجام نداده است.

طبق گزارش ان‌بی‌سی، ترامپ در جریان سفر هفته گذشته خود به «نورماندی» فرانسه از سه نفر خواسته بود که به او گزینه‌های پیشنهادی برای معرفی به عنوان وزیر دفاع ارائه دهند.

این رسانه آمریکایی به نام این «سه نفر» اشاره‌ای نکرده اما خبر داده که طی این گفت‌و‌گوها از «مارک اِسپِر»  به عنوان جایگزین برای شاناهان نام برده شده است.


مارک اسپر «دبیر ارتش» آمریکا

 

اسپر از سال 2017 تاکنون در منصب «دبیر ارتش» مشغول به فعالیت بوده است. دبیری ارتش در آمریکا، عالی‌ترین مقام غیرنظامی در ارتش آمریکا محسوب می‌شود.

یک منبع آمریکایی نزدیک به ترامپ به ان‌بی‌سی گفته است که «هیچ کسی در حال تلاش برای [معرفی] شاناهان نیست».

شاناهان ۵۶ ساله که در سال ۲۰۱۷ به عنوان قائم مقام وزارت دفاع آمریکا به دولت ترامپ پیوسته، از زمان استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق در دی ماه ۱۳۹۷ سرپرست این وزارتخانه بوده است.

ترامپ دوم دی ماه بود که در پیام توییتری اعلام کرده بود: «خرسندم که اعلام کنم که پاتریک شاناهان معاون بسیار مستعد وزارت دفاع، از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ) سرپرستی وزارت دفاع را بر عهده می‌گیرد. پاتریک در هنگام فعالیت به عنوان معاون و پیش از آن در "بوئینگ" فهرست بلندی از دستاورد دارد. او فوق‌العاده خواهد بود.» (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴