کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفری برای مردم نه برای...

22 خرداد 1398 ساعت 14:50

عده‌ای با تصور اصولگرای شما و گروهی با توجه به عملکرد شما در طی سالیان اخیر اطمینان دارند شما اصلاح‌طلب هستید! شما نیز سرخوش از این تضادها پدرسالارانه هیچ گروهی را از خود نرنجانده و از تقویت این شائبه به دنبال حفظ مناسبات الیگارشی به نفع خود در انتخابات مختلف هستید.


به گزارش بلاغ،سید یحیی هاشمی نژاد؛ آقای لاریجانی! خراسان شمالی به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و مورفولوژی و آب و هوایی، داشتن چشمه‌های آب شیرین بی‌نظیر و رودخانه‌های پر آب، آبشارها، دره‌ها و دشت‌های سرسبز و جنگل‌ها و کویر، معدن و کشاورزی و دامداری، گردشگری، امتیاز مرز با آسیای میانه و ... اما همچنان محروم و شاید محروم‌ترین استان کشور است.
آیا این روا است؟

برخی دلسوزان نظام معتقدند؛ سیستم مدیریتی بی‌ثبات استان که بازیچه گروه‌ها، احزاب و برخی مسئولان عالی مداخله‌گر شده که عامل عدم توسعه استان را می‌شود، همین‌ها برشمرد.

از آن رو برخی معتقدند؛ مدیران میانی استان که اغلب با سفارش و تحمیل روابط بر مسند امور می‌نشینند و در زمان پاسخ‌گویی حاشیه امنی دارند، یکی دیگر از دلایل وضعیت کنونی هستند!

اوضاع نامساعد کنونی استان برآیند سیستم مدیریتی استان است. سیستمی که در تصدی پست‌ها و عملکرد، استقلالی ندارد و به شدت متأثر از کلان کشوری است. شایسته این مردم نجیب، نعمات سرشار الهی، سرمایه استعداد نیست و فرصت‌ها را هدر می‌دهد.

روزگاری برآورد همین مدیران می‌گفت: اگر ۴ هزار میلیارد تومان به استان تزریق شود، خراسان شمالی یکی از ده استان برتر کشور در شاخص‌های توسعه می‌شود. اما در سایه عملکرد همین مدیریت؛ ۴ هزار میلیارد اعتبار سفر مقام معظم رهبری هم افاقه نکرد و استان همچنان محروم مانده است.

بی‌تردید عدم رشد و توسعه استان در حوزه مدیریت، تابعی از مدیریت کلان کشور است، همچنین ریشه در قوانینی دارد که نمی‌توانند موجبات توازن منطقه‌ای را فراهم کنند، یا ریشه در نظارت ضعیف بر حسن اجرای قوانین دارد که در همه موارد بی‌ارتباط با جناب‌عالی و مناصب مدیریتی شما در دهه‌های گذشته نیست!

حضور شما در اغلب مناصبی که داشتید، متأسفانه عدالت حداقلی را نیز تأمین نکرده است.

از سال‌های مدیریت شما در صداوسیما که استخدام‌های سفارش شده و البته هدفمند در این دستگاه مهم فرهنگی که با مدیریت میدانی مرحوم کردان صورت می‌گرفت و برخی از فرزندان این استان به رغم قبولی در آزمون‌های کتبی و مصاحبه جا ماندند، گرفته تا ریاست مجلس، نتوانسته از مشکلات جامعه بکاهد، بلکه گاه در مقاطعی کشور را در کانون بحران قرار داده است. حضور شما در مسئولیت‌های عالی نظام در دهه‌های گذشته توفیقی درراه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی نداشته است.

گاه به‌جای تصویب قوانین صحیح اسلامی و اصلاح قوانین موجود و مطالبه‌ی عملکرد دولت در چارچوب قوانین، وقت نظام را صرف امور ضرر آفرین دولت، مثل برجام کردید!

شما با مدیریت غلط و رفتار پاتریمونیالی خود در مجلس و تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام حتی اجازه بحث و فکر کردن به ابعاد مختلف آن را از نمایندگان سلب کردید و به دنبال آن ماشین برچسب‌زنی طیف همراهتان، دهان منتقدان دلسوز را (با برچسب‌هایی نظیر دلواپسان و ...) بستند اما نباید و نمی‌توانید از زیر بار خسارات وارده شانه خالی کنید.

عده‌ای با تصور اصولگرای شما و گروهی با توجه به عملکرد شما در طی سالیان اخیر اطمینان دارند شما اصلاح‌طلب هستید! شما نیز سرخوش از این تضادها پدرسالارانه هیچ گروهی را از خود نرنجانده و از تقویت این شائبه به دنبال حفظ مناسبات الیگارشی به نفع خود در انتخابات مختلف هستید.

به‌هرحال امروز میهمان مردم شریف خراسان شمالی هستید و آنچه مهم است، شنیدن مطالبات به‌حق مردم نجیب استان و مداخله مثبت برای جبران مافات است.

باشد که این مداخله‌ی مسئولانه، در تسهیل مشکلات مردم، ارتقای شاخص‌های توسعه، آثار مثبت و ملموسی برای مردم استان داشته باشد.


کد مطلب: 391641

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/391641/سفری-مردم-نه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com