کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شریعتمداری:اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی از «نسلی شدن» فقر جلوگیری می‌کند

22 خرداد 1398 ساعت 14:35

وزیر کار عنوان کرد: لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، از نسلی شدن فقر در این قشر خاص جلوگیری می‌کند.


به گزارش بلاغ، محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای به محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که این لایحه از نسلی شدن فقر در این قشر خاص به جد جلوگیری می‌کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای محمد دهقان

نماینده مردم شریف چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

خوشبختانه در تاریخ 1398/2/22 لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی" بار رای قاطع شما نمایندگان محترم به تصویب رسید.

این لایحه که به همت جنابعالی و سایر نمایندگان محترم و با اکثریت کم نظیری به تصویب رسید منطبق با آموزه‌های اسلامی و از خواسته‌های به حق زنان ایرانی مزدوج با مردان خارجی بود که ضمن حل معضلات بی‌هویتی فرزندان آنان، گام مهمی در جهت برخورداری این خانواده‌ها از حقوق انسانی خویش بوده و از نسلی شدن فقر در این قشر خاص به جد جلوگیری می‌نماید به طوری که یقینا بارقه امید به زندگی و تلاش و کوشش را در دل این کودکان و مادران ایشان احیا نمود.

بر خود واجب می‌دانم که از جنابعالی که به حق و بر اساس تکالیف دینی خویش همت گمارده و در تصویب این لایحه همراهی و مساعدت فرمودید نهایت قدردانی و سپاسگزاری را می‌نمایم و امیدوارم با اجرای این قانون در سال جاری برای 50000 کودک شناسایی شده مشمول، شناسنامه صادر و شاهد هویت بخشی به این عزیزان باشیم.

به حمدالله با همکاری اعضای محترم کمیسیون قضایی و حقوقی این موضوع که در طول سا‌ل‌های گذشته به دغدغه ذهنی اینجانب تبدیل شده حل شده و ده‌ها هزار نفر از فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی به خواست خود نائل شدند.


کد مطلب: 391638

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/391638/شریعتمداری-اعطای-تابعیت-فرزندان-زنان-ایرانی-نسلی-شدن-فقر-جلوگیری-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com