کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آل سعود، دست‌پرورده انگلیس و تفکر منحرف وهابیت است

22 خرداد 1398 ساعت 14:30

امروز آل سعود در حالی خود را خادم‌الحرمین می‌نامد که دست‌پرورده انگلیس و تفکر منحرف وهابیت است.


به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مؤمنی در گفتگو با خبرنگار در یزد، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیون به بیان تاریخچه قبرستان بقیع پرداخت و گفت: این قبرستان یکی از قبرستان‌های بزرگ و قدیمی است که در شهر مدینه قرار دارد و قدمت آن به قبل از اسلام برمی‌گردد.

وی اظهار داشت: بعد از اسلام به‌واسطه دفن بزرگانی از اسلام مانند صحابه پیامبر، تابعین و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) این قبرستان دارای شهرت بیشتری شد.

محقق و استاد حوزه علمیه قم گفت: در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری بقاع و قبور این قبرستان توسط گروه وهابیت منحرف عربستان به‌گونه‌ای تخریب شد که انگار زمین بقیع را شخم زده‌اند.

وی افزود: نکته مهمی که وجود دارد این است که چرا این اتفاق افتاد و این اتفاق چه پیامدهایی داشت؟ اگر بخواهیم به‌صورت تاریخی به این ماجرا نگاه کنیم باید ریشه این قضیه را در شکل‌گیری جریان وهابیت به‌عنوان یک فرقه انحرافی در اسلام دنبال کنیم.

مؤمنی گفت: وهابیت بعد از اتفاقات جنگ جهانی اول به یک قدرت سیاسی تبدیل می‌شود و حاکمیت را در دست می‌گیرد. انگلیسی‌ها وقتی فاتح جنگ جهانی اول شدند یکی از کارهایی که کردند این بود که خواستند اسلام را در منطقه خاورمیانه از بین ببرند و یکی از بهترین راه‌ها این بود که اسلام‌های جعلی را به ملت‌های منطقه معرفی کنند.

وی گفت: انگلیسی‌ها در مناطقی مانند شبه‌قاره هند، ایران، حجاز، عثمانی و شمال آفریقا به فرقه سازی مشغول شدند. در ایران فرقه بهاییت و در حجاز فرقه وهابیت را ساختند و حکومت‌های دست‌نشانده خود را در مناطق مختلف علم کردند.

این استاد حوزه علمیه افزود: حکومت آل سعود وقتی در عربستان به قدرت رسید یکی از کارهایی که انجام داد تخریب قبور مطهر ائمه بقیع بود که این اتفاق با واکنش‌های شدید علمای اسلام و حوزه‌های علمیه مواجه شد.

وی در پایان تصریح کرد: امروز کسانی خود را خادم‌الحرمین می‌نامند که دست‌پرورده انگلیس و تفکر منحرف وهابیت هستند که دامن‌گیر جهان اسلام است و به خود این اجازه را می‌دهند که به کشورهای مسلمان و مظلوم دیگری مانند یمن و سوریه حمله کنند.


کد مطلب: 391637

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/391637/آل-سعود-دست-پرورده-انگلیس-تفکر-منحرف-وهابیت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com