تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۹۱۶۲۴
کارشناس مسائل سیاسی چین گفت: بدون حذف دلار از مبادلات تجاری در فضای سازمان همکاری شانگهای، توسعه این سازمان ممکن نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «ایفان دین» کارشناس ارشد مرکز تحلیلی چینی موسوم به «تایحی» در نشست کارشناسی مجازی با موضوع «توسعه سازمان همکاری شانگهای» که در پایتخت قرقیزستان برگزار شد، اظهار داشت: بدون حذف دلار از مبادلات تجاری در فضای سازمان همکاری شانگهای، توسعه این مؤسسه بین‌المللی ممکن نیست.

وی گفت: حذف دلار منجر به افزایش آزادی اقتصادی و رشد سرمایه گذاری متقابل شده و به توسعه روابط کمک خواهد کرد.

این کارشناس تصریح کرد: هنوز سرمایه گذاری در فضای شانگهای با دلار انجام می‌شود و آمریکا از این وضعیت سود می‌برد اما ما باید به حمایت از همدیگر بپردازیم ضمن اینکه به تدریج به حذف کامل دلار برسیم تا تأثیر تحریم‌های «واشنگتن» کاهش پیدا کند.

ایفان دین خاطر نشان کرد: اقتصادهای قوی در ساختار سازمان شانگهای عضویت دارند و از طریق این سازمان می‌توان مواضع کشورهای منطقه را به کل جهان معرفی کرد.

این کارشناس چینی افزود: کشورهای سازمان شانگهای برای توسعه همکاری با ایران برنامه دارند اما خروج آمریکا از برجام مشکلات جدی برای تقویت تعاملات ایجاد کرد.

وی گفت: واشنگتن در حال حاضر از طریق اعلام تحریم‌ها جنگ تکنولوژیک به راه انداخته و به تدریج برای کشورهای عضو سازمان تحریم‌های اقتصادی را ایجاد می‌کند ضمن اینکه سازمان شانگهای ظرفیت کاملی برای طراحی مکانیزم‌های لازم برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را دارد.

ایقان دین تصریح کرد: بنابراین باید به توسعه همکاری در زمینه مالیات و سرمایه‌گذاری‌ها برای جلوگیری از تأثیرات منفی تحریم‌های آمریکا توجه کرد.

این کارشناس در پایان گفت: واشنگتن به نظرات شانگهای اهمیتی نمی‌دهد و اینجا دیگر چاره‌ای به غیر از دوری از آمریکا و توسعه همکاری بین کشورهای منطقه نداریم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰