تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۹۱۶۰۰
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: تابلو فرش لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال که به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود توسط هنرمند خویی بافته و به پایان رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،عبدالله چمن گلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  در ارومیه با اشاره به پایان بافت تابلوفرش نمادین والیبال لیگ جهانی اظهار کرد: هدف از این کار معرفی یکی از میراث‌های هنری آذربایجان‌غربی، هنر تابلو فرش‌ بافی و نمایش نمادهای شهر ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی به عنوان میزبان بازی‌های هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019  است.

وی درباره تابلو فرش بافته شده مختص لیگ ملت‌های والیبال افزود: این تابلو فرش سومین کار بافنده خویی بوده که در طراحی تابلو فرش در زمینه ورزش‌های بین المللی فعالیت دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در باره طراحی های روی تابلوفرش خاطرنشان کرد: در این تابلوفرش چهار المان و نماد مخصوص آذربایجان‌غربی، پرنده فلامینگو نماد دریاچه ارومیه، سیب نماد میوه ثبات استان، انگور و نقل ارومیه نقش بسته شده است.

وی افزود: در تابلو فرش پرچم، چهار کشور شرکت کننده در مسابقات بازی‌های هفته سوم دور گروهی، نشان فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون جهانی والیبال، لیگ جهانی والیبال و نشان شهرداری ارومیه طراحی شده است .

چمن گلی در مورد اندازه و هزینه تابلو فرش بافته شده اظهار کرد: این تابلوفرش در اندازه ۸۰ × ۱۰۰ سانتیمتر با هزینه ۲ میلیون تومان در مدت ۲ هفته طراحی و در مدت زمان ۲ ماه بافته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: در این تابلو فرش ۳۷ رنگ نخ استفاده شده که از این مقدار ۹ رنگ ابریشمی و ۲۸ رنگ پشم رنگی به کار برده شده است .

وی تصریح کرد: این تابلو فرش در پایان مسابقات توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری ارومیه به فدراسیون جهانی والیبال اهدا خواهد شد .

به گزارش فارس، هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال از 24 تا 26 خرداد ماه امسال به میزبانی ارومیه با حضور تیم‌های ایران، کانادا، لهستان و روسیه در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴