تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۳۹۱۵۹۶
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ساخت پروژه‌های هفت دره، دریاچه‌ها و کمربندی سبز متوقف شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سیده منیره قوامی امشب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: در مورد هفت دره مدیرکل محیط زیست عنوان کرده، مطالعات این پروژه توسط پیمانکار داده شده و در حال بررسی هستیم و بر فعالیت‌های این پروژه نظارت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ولی در این کشور، قانونی به اسم هوای پاک است که در آن پروژه‌هایی مشمول ارزیابی مطالعات محیط زیستی هستند که هفت دره و کمربندی سبز جزو آنهاست.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای مجوز ساخت پروژه کمربندی سبز داده ولی این دلیل نمی‌شود که قانون را در نظر نگیریم و مطالعات محیط زیستی نداشته باشیم.

قوامی اظهار کرد: مطالعات محیط زیستی باید قبل از کلنگ زدن پروژه آماده می‌شد، اکنون هم دیر نشده ساخت پروژه‌های یاد شده متوقف شود تا این مطالعات صورت گیرد تا از خسارت‌های احتمالی در آینده جلوگیری کنیم.

این عضو شورا گفت: سلامت جان و مال مردم دست اعضای شوراست و نباید از مسوولیت شانه خالی کنند، ما باید مراقب باشیم تا اتفاق دیگری همانند شیراز در قزوین نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است مطالعات صورت نگیرد و هیچ اتفاقی هم 100 سال آینده نیفتاد ولی باید احتمالات را در نظر گرفت و وقتی قانون گفته به آن عمل کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: اگر سازمان حفاظت محیط زیست به صورت کتبی ساخت پروژه‌های هفت دره و کمربندی سبز را تایید کند مسؤولیت از شانه اعضای شورا برداشته می‌شود و بر عهده این سازمان خواهد شد.

قوامی ابراز کرد: بانوان جنوب شهر قزوین فضاهای ورزشی مناسبی ندارند و باید مجموعه مدیریت شهری امکانات خوبی در اختیار آنها قرار دهد.

وی گفت: همانگونه که برای آقایان فضاهای ورزشی ساخته می‌شود برای بانوان این کار انجام شود تا نیازهای ورزشی آنها تامین شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به فضای 2 کیلومتر زیر پل امام رضا(ع) اظهار کرد: این فضا باید براساس نیازهای مردم منطقه طراحی شود و طبق نیازهای برخی از اعضای شورا نباشد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: کارشناسی‌های لازم در تحقق این مهم صورت گیرد تا نیازهای اقتصادی، ورزشی و فرهنگی بانوان تامین گردد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما