کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قمی: وزیر بعدی آموزش و پرورش شأن فرهنگیان را رعایت کرده و مطالبات آنها را پرداخت کند

22 خرداد 1398 ساعت 8:05

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزیر بعدی آموزش و پرورش باید شأن فرهنگیان را بالا برده و تبعیض‌ها علیه آنها را از بین ببرد گفت: وزیر بعدی باید مطالبات معلمان را پرداخت کند.


به گزارش بلاغ،محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: هر کسی که وزیر بعدی آموزش و پرورش است با توجه به وجود مشکلات و مطالبات در این وزارتخانه با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد بود و حتی اگر آقای روحانی مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشته باشد نمی‌تواند روند مشکلات متعدد و پیچیده آموزش و پرورش را حل کند.

وی افزود: مشکلات آموزش و پرورش ریشه‌ای است و چندین سال است که تلمبار شده است. ضمن اینکه مطالبات فرهنگیان هم بسیار زیاد است و قشر با ارزش و فرهخیته معلمان به دلیل حیایی که دارند خیلی اعتراض نمی‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید براینکه مطالبات فرهنگیان به حق است، تصریح کرد: شرایط اقتصادی دولت در حالی است که نمی‌تواند تمامی خواسته‌های معلمان و فرهنگیان و بازنشستگان را برآورده  کند.

قمی افزود:‌ اگر دولت هم بتواند تمامی خواسته‌ها و مطالبات مادی فرهنگیان را برآورده کند اما وزیر بعدی باید شأن، جایگاه و منزلت معلمان را هم بالا ببرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: وزیر بعدی آموزش و پرورش باید شأن معلم در کشور را رعایت کرده و تمام تلاش خود را بازگشت جایگاه معلمان و ارتقای آن به کار گیرد.

وی گفت:‌ مهم‌ترین مسئله‌ای که درباره معلمان و سایر کارکنان آموزش و پرورش وجود دارد و از آن رنج می‌برند تبعیض در این وزارتخانه است و وزیر بعدی آموزش و پرورش باید عدالت را در دستور کار داشته باشد. این در حالی است که دولت امکانات لازم برای برقراری عدالت و توسعه آن در تمامی وزارتخانه‌ها و سطح کشور را ندارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود:‌ وزیر بعدی آموزش و پرورش باید خدمات جانبی را به معلمان ارائه دهد و شأن و جایگاه آنها را رعایت کند. ضمن اینکه اگر وزیر بعدی خارج از این وزارتخانه باشد و او در رشته ارزشمند معلمی تجربه‌ای نداشته باشد نمی‌تواند موفق عمل کند و سرنوشت او هم مانند آقای بطحایی خواهد بود.

نماینده مردم پاکدشت با بیان اینکه بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در برابر انبوه مشکلات این وزارتخانه دچار مشکل شد و در نهایت هم به دلیل عدم اجرای وعده‌هایش استعفا کرد. 

قمی خاطرنشان کرد: وزیر بعدی آموزش و پرورش باید از بدنه این وزارتخانه بوده و مشکلات فرهنگیان را بداند و اهتمام خود را بر حل مشکلات فرهنگیان قرار دهد.

وی گفت:‌ وزیر بعدی آموزش و پرورش باید فردی مطالبه‌گر در هیأت دولت برای دفاع از حق و حقوق معلم و فرهنگی باشد و راه‌های نجات معلمان را از وضعیت موجود تمیز دهد. 

وی در پایان گفت:‌ اگر دولت و مجلس با کمک یکدیگر بتوانند بخشی از مشکلات معلمان را حل کنند در ارتقای جایگاه فرهنگیان کمک شایانی کرد‌ه‌اند.


کد مطلب: 391575

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/391575/قمی-وزیر-بعدی-آموزش-پرورش-شأن-فرهنگیان-رعایت-کرده-مطالبات-پرداخت-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com