تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۳۹۱۵۱۴
مواد غذایی قرمز رنگ میل کنید. همه مواد غذایی به رنگ قرمز، به راه اندازی حرکت سیستم لنفاوی کمک می‌کنند. انواع توت، گیلاس، چغندر، انار و ذغال اخته و حتی گوجه فرنگی به عنوان عوامل به راه اندازی حرکات سیستم لنفاوی بوده و به سم زدایی کمک می‌کنند
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،به نقل از فردا،  سیستم لنفاوی از غدد، گره‌های لنفاوی، طحال، تیموس و لوزه تشکیل شده است. این سیستم، سلول‌ها را پاکسازی و ضایعات سلولی بدن را از بافت‌ها به خون منتقل می‌کند تا از طریق ۲ عضو اصلی و سم زدای بدن یعنی کبد و کلیه تصفیه شود.به طور میانگین ۸۰ درصد زنان دارای سیستم لنفاوی ضعیف هستند. اگر از اضافه وزن، سلولیت، اختلال آرتریت، سردرد و... رنج می‌برید، احتمال دارد که علت اصلی آن کند شدن جریان لنفاوی باشد.

برای تقویت سیستم لنفاوی، شما نیاز به دریافت روزانه برخی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها دارید:

آب خالص:
سیستم لنفاوی با حرکت مایع لنفاوی در سراسر بدن عمل می‌کند. برای حفظ حرکت مایع لنفاوی بدن شما نیاز به دریافت کافی آب دارد. مایع لنفاوی حاوی تقریبا ۹۵ درصد آب است، از این رو، تامین آب مورد نیاز بدن برای سلامت و پاکی داخلی ضروری است، چرا که آب فراوان می‌تواند از گرفتگی لنف پیشگیری کند؛ بنابراین مطمئن شوید که روزانه آب به میزان مناسب دریافت می‌کنید. برای اکثر مردم دریافت روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب ضروری است.

دانه‌های چیا:
اگر بدن شما التهاب داشته باشد، به این معنی است که سیستم لنفاوی بدن شما نیاز به حمایت دارد. این در حالی است که مصرف دانه‌های چیا که سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند، موجب کاهش التهاب بدن می‌شود.

سبزیجات:
سبزیجاتی از قبیل: کلم و اسفناج بهترین گزینه‌های غذایی برای تمیز کردن سیستم لنفاوی هستند. این سبزیجات حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی هستند که توانایی سیستم لنفاوی را برای حفظ و پاک کردن بافت‌ها بهبود می‌بخشند. اطمینان حاصل کنید که چند ففنجان سبزی تازه پخته شده یا خام را روزانه دریافت می‌کنید.

جوانه‌ها:
انواع جوانه سرشار از ویتامین‌های ب. و سی برای تقویت سیستم لنفاوی هستند. جوانه‌ها در طول فرایند رشد آنزیم‌هایی تولید می‌کنند که به فعالیت سیستم لنفاوی در بدن کمک می‌کنند.

دانه‌های کتان:
هم روغن کتان و هم دانه‌های کتان به کاهش التهاب در سیستم لنفاوی بدن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند این سیستم بتواند سموم را به طور موثرتر از بین ببرد.

گردو:
غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ است و درست مانند دانه‌های چیا خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به تقویت سیستم لنفاوی نیز می‌شود.

خوراکی‌های قرمز رنگ:
مواد غذایی قرمز رنگ میل کنید. همه مواد غذایی به رنگ قرمز، به راه اندازی حرکت سیستم لنفاوی کمک می‌کنند. انواع توت، گیلاس، چغندر، انار و ذغال اخته و حتی گوجه فرنگی به عنوان عوامل به راه اندازی حرکات سیستم لنفاوی بوده و به سم زدایی کمک می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما