تاریخ انتشارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۳۸۹۷۴۳
یک فرمانده ارشد ارتش سوریه اعلام کرده، 30 افسر اطلاعاتی خارجی حامی تروریست‌ها، از جمله افسران رژِیم صهیونیستی ، در استان «حماه» به دام ارتش سوریه افتاده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سرتیپ «علی مقصود» به رادیو روسی «اسپوتنیک» گفته، پس از محاصره شهرک «کفرنبوده» واقع در استان حماه(شمال غرب سوریه) توسط ارتش سوریه، گروهی از افسران اطلاعاتی خارجی وارد این عملیات شدند تا مانع از تسلط ارتش بر این شهرک شوند، ولی ارتش دست به یک عقب‌نشینی تاکتیکی زد.
به گفته این کارشناس نظامی، به محض اینکه تروریست‌ها با حمایت کارشناسان خارجی، از جمله افسران اطلاعاتی اسرائیلی و ترکیه، به «کفرنبوده» رسیدند، ارتش سوریه با یک پاتک، شمار زیادی از این افسران را در محاصره قرار داد. پس از محاصره شدن کارشناسان، تروریست‌ها بار دیگر حملات سنگینی را آغاز کردند تا این محاصره را در هم بشکنند، ولی ارتش حملات را دفع و این افسران خارجی را زنده دستگیر کرد.
وی درباره بازداشت عناصر اطلاعاتی خارجی این را هم گفت که، این اتفاق در شرایط جاری یک دستاورد مهم محسوب می‌شود، زیرا کشورهای غربی اکنون در صدد اجرای سناریوی شیمیایی علیه ارتش سوریه هستند.
«مقصود» در ارتباط با تعداد افسران اطلاعاتی دستگیر شده هم گفته، تعداد این افسران به 25 تا 30 نفر می‌رسد و این برگ برنده مهمی برای دولت سوریه در مذاکره با غرب خواهد بود و از این طریق، دمشق احتمالا می‌تواند غربی‌ها را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کند.
مقصود همچنین اظهار داشته که دولت سوریه از این طرق، ترکیه را مجبور خواهد کرد به تعهدات خود در توافق «سوچی» عمل کند و کشورهای غربی را نیز ملزم خواهد کرد که تروریست‌ها را از سوریه خارج و در کشور خود محاکمه کنند و در صورت حصول چنین امری، دیگر نیازی به عملیات نظامی گسترده در این منطقه نخواهد بود. گفتنی است ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان این کشور از 16 اردیبهشت عملیات آزادسازی شمال استان «حماه» را آغاز کرده‌اند.
عبورتانک‌های صهیونیستی از خط آلفا
همزمان خبر رسیده که‌تانک‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه با عبور از خط «آلفا» در جولان‌اشغالی سوریه، وارد «منطقه عاری از سلاح» شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، نقض خطوط مرزی، دقیقا در منطقه غرب روستای «جباتا الخشب» اتفاق افتاده است. منطقه عاری از سلاح، در سال ۱۹۷۴ از سوی سازمان ملل به منظور جدا کردن نیروهای سوریه از نظامیان رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. در این منطقه نیروهای موسوم به « آندوف» (نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل) مستقر هستند.
منطقه مذکور طی سال‌های گذشته تحت‌اشغال گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) و سایر گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشته و سال گذشته آزاد شده است.
ارتش سوریه نیز به محض تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی، نیروهایش را به حالت آماده‌باش کامل در آورده است.
جولان‌اشغالی بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را‌اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه فلسطین‌اشغالی کرده بود. اما، جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. رژیم صهیونیستی در این جنگ علاوه‌بر جولان‌اشغالی سوریه، شبه جزیره سینای مصر، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را نیز‌اشغال کرده است.
قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده، به طور مطلق ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی‌اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما