تاریخ انتشاريکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۳۸۸۷۴۸
امام جمعه همدان با بيان اینکه اقدامات شورای اقامه نماز به عنوان پایه اصلی اقدامات فرهنگی باید جدی گرفته شود گفت: باید اعضای شورای اقامه نماز کار خود را نقد کنند و به صورت عملی بررسی کنند چند نفر را توانسته‌اند در همایش‌های مختلف نمازخوان کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در نخستین شورای اقامه نماز استان همدان اظهار کرد: حکومت اسلامی برای نزدیک شدن به عبودیت الهی تشکیل شده است در غیر این صورت حکومت نمی‌تواند فی‌النفسه ارزشمند باشد.

وی با بیان اینکه همیشه حکومت، قدرت و ریاست در چشم حضرت علی(ع) بی‌ارزش بوده است افزود: هدف یک حکومت اسلامی باید رسیدن به فلسفه عبودیت و تحقق عملی توحید در جامعه باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بین حاکمیت و نماز هیچ گونه پیوندی نبود گفت: پس از پیروزی انقلاب در سال 57 حکومت اسلامی به عقاید دینی توجه خاصی کرد و توانست پیوند حاکمیت را با نماز ایجاد کند.

وی با بیان اینکه عملکرد مسوولان در ترویج نماز در جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد خاطرنشان کرد: با ترویج نماز می‌توان میزان جرم و جنایت را در جامعه کاهش داد.

شعبانی با تاکید بر اینکه کسانی که امروز در جامعه دچار ناهنجاری‌های مختلف می‌شوند افرادی هستند که اهل نماز نشده‌اند بیان کرد: به فرموده قرآن این نماز است که انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شورای اقامه نماز به عنوان پایه اصلی اقدامات فرهنگی باید جدی گرفته شود افزود: باید اعضای شورای اقامه نماز کار خود را نقد کنند و به صورت عملی بررسی کنند چند نفر را توانسته‌اند در همایش‌های مختلف نمازخوان کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح و ایده‌های نماز این طرح‌ها باید در بدنه جامعه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و برخی نهادهای مردمی اجرا و عملی شود تصریح کرد: باید ترغیب و تشویق به امر نماز را مردمی و اجتماعی کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر ترویج نمازخوانی در جامعه باید به روح حاکم بر نماز نیز توجه شود تصریح کرد: باید نماز طوری در افراد جامعه اثرگذار باشد که علاوه بر ایجاد عدالت ظلم را در جامعه کاهش دهد.

وی با اظهار گلایه از اینکه براساس گزارشات رسیده در برخی ادارات آمار مشارکت مسوولان در اقامه نماز جماعت کم است گفت: با وجود مدیران متدین تلاش کنیم در هدایتگری خود تک‌محور و فردمحور باشیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: مسوولان استان با حضور در نماز جماعت مساجد می‌توانند در باورها و اعتقادات مردم موثر باشند.

همدان جزو رتبه‌های ممتاز در سه سال متوالی بوده است

استاندار همدان نیز با تاکید بر ترویج و توسعه اقامه نماز به صورت گسترده و فراگیر اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز در جامعه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سیدسعید شاهرخی افزود: امروزه یکی از مهمترین شاخص‌ها در عبور از هجمه‌های دشمنان توجه به جایگاه نماز و اقامه نماز در جامعه است.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم در فرهنگسازی و ترویج فرهنگ نمازخوانی گام برداریم گفت: در ارزیابی کشور استان همدان خوشبختانه جزو رتبه‌های ممتاز در سه سال متوالی بوده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دامنه توسعه نماز باید به سمت و سوی توده‌های مردمی در شهر و روستا برده شود بیان کرد: وجود باورهای قوی در مردم همدان می‌تواند یک فرصت برای تحکیم عقاید مذهبی همچون نماز باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ها باید به سمت تلاش برای کمیت و کیفیت نماز افزایش یابد و همه اقشار جامعه در جهت نماز حرکت کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز با بیان اینکه اقامه نماز فقط خواندن نماز نیست بلکه حضور در نماز است خاطرنشان کرد: بهترین معروف در جامعه نماز است چراکه نماز پاک‌کننده انسان‌ها از فحشا و منکر است.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم افزود: جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز با سه هدف استفاده از ابزار هنر در ترویج نماز، خلق آثار فاخر هنری و جهت دادن به هنرمندان در ترویج هنرهر سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر پاییز امسال طرح «سجاده» با هدف ارسال آثار مکتوب از طرف سایت اینترنتی به صورت آنلاین قرار است انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه محور کار ستاد اقامه نماز در بخش آموزشی، فرهنگی و نظارت و ارزیابی است، گفت: امسال نیز طرح قیام با هدف اعزام روحانیون به روستاهای دوردست و طرح منهاج برای آحاد جامعه بازاریان توسط ستاد اقامه نماز استان پیگیری می‌شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴