تاریخ انتشارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۳۸۸۶۰۴
«سوبیانتو»، نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری اندونزی در اعتراض به نتایج شمارش آرا به دادگاه عالی این کشور شکایت کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«پرابوو سوبیانتو» نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری اندونزی، دادخواستی را علیه نتایج این انتخابات به دادگاه عالی «جاکارتا» تحویل داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، اقدام از طریق قانونی، آخرین تلاش سوبیانتو برای ابطال انتخابات است. او و برادرش جمعه شب به دادگاه قانون اساسی در جاکارتا مراجعه کردند.

اکنون دادگاه یک‌ماه زمان دارد تا به این شکایت رسیدگی کند.

کمیته انتخابات اندونزی روز سه‌شنبه به‌طور رسمی «جوکو ویدودو» را با کسب ۵۵ درصد آرا، پیروز انتخابات ۱۷ آوریل سال جاری میلادی (۲۸ فروردین ۱۳۹۸) اعلام کرد.

شمارش آرای این انتخابات به قدری طاقت‌فرسا بود که طی آن 367 نفر از شدت خستگی جان خود را از دست دادند.

سوبیانتو در انتخابات سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) نیز از ویدودو شکست خورده بود. اما این‌بار مدعی تقلب گسترده در انتخابات شده است. با این حال هیچ‌گونه شواهد محکمی برای ادعای خود ارائه نکرده است.

پیش‌تر در هفته گذشته آژانس سرپرستی انتخابات اندونزی، شکایت سوبیانتو از نتایج انتخابات را رد کرد.

در نتیجه، حامیان سویانتو از روز سه‌شنبه به خیابان‌ها ریختند. پلیس اندونزی می‌گوید این تظاهرات سازمان‌یافته بود. در طی درگیری‌های سه‌شنبه شب ۷ نفر کشته شدند.

روز چهارشنبه اعتراضات به‌صورت مسالمت‌آمیز ادامه یافت و معترضین پرچم‌های اندونزی و گروه‌های اسلامی را به احتزاز درآوردند.

چهارشنبه شب ویدودو در تلویزیون اعلام کرد: «با هرکسی برای پیشرفت کشور همکاری می‌کنم اما هیچ فردی را که امنیت و فرایندهای دموکراتیک و اتحاد ملت دوست‌داشتنی ما را مختل کند تحمل نمی‌کنم».

روز پنج‌شنبه حدود ۶۰ هزار نیروی امنیتی در خیابان‌های اندونزی حاضر شدند و ده‌ها هزار نیروی پلیس و سرباز نیز در پایتحت در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما