تاریخ انتشارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۳۸۸۵۱۸
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از بازآفرینی شهری 9 محله در اراک و ساوه با همکاری دستگاه‌های عضو بازآفرینی شهری استان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،به نقل از روابط عمومی مسکن و شهرسازی احمد مرزبان  اظهار کرد: مهم‌ترین هدف برنامه بازآفرینی شهری در سال‌های اخیر برای ارتقای زیست پذیری، بهبود کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محلات هدف باز آفرینی شهری  و ارتقاء شاخص‌های توسعه یافتگی و بهسازی و نوسازی محلات هدف و ارتقای زیرساخت‌هاست و هدف کلی آن، نزدیک شدن به متوسط سرانه‌های مربوط به خدمات و زیرساخت‌های شهری بافت فرسوده و ناکار آمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به متوسط شهرهای واقع در آنها است.

وی افزود: بازآفرینی محلات کوی امام علی (فوتبال)، محله بازار تاریخی، شهدای صفری، کوی سجادیه (باغ خلج) و قنات ناصری در اراک و محله بهزیستی، یاقوت آباد، عباس آباد، پیکنیک گاز و بافت قدیم بازار در شهر ساوه از جمله محلات هدف بازآفرینیی هستند که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بازآفرینی محلات فوق شامل محورهای روبنایی، بهسازی، زیربنایی و توانمند سازی است که شامل احداث فضای سبز، احداث مرکز سلامت، احداث شبکه فاضلاب، احداث مراکز فرهنگی، پارک محله‌ای، ساماندهی شبکه برق و روشنایی، جدول گذاری و آسفالت معابر و توانمند سازی در راستای مهارت آموزی ساکنین در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی بر اساس نیازها و پروژه‌های تعرف شده در این محلات  است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بازآفرینی شهری در راستای اجرای برنامه مشترک دستگاه‌های عضو بازآفرینی شهری استان، با محوریت استانداری مرکزی با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال صورت خواهد پذیرفت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴