کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتماد به نفس و تجربه، رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی

4 خرداد 1398 ساعت 12:20

یک کارآفرین قزوینی معتقد است در کنار اعتماد به نفس، یکی از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی داشتن تجربه و یا استفاده از تجربه افراد متخصص است.


به گزارش بلاغ، بیشتر افراد وقتی صحبت از راه‌اندازی یک کسب‌وکار به میان می‌آید، به دنبال تأمین منابع مالی و سرمایه اولیه هستند و اغلب به دلیل نداشتن سرمایه اولیه، ایده‌های خود را رها می‌کنند و در دل خود نگه می‌دارند و حتی آن را بیان نمی‌کنند اما این ‌یک واقعیت است که تمام کسب‌وکارهایی که اطراف ما شکل‌گرفته‌اند، سرمایه اولیه میلیونی و میلیاردی نداشتند.

هستند افرادی که ریسک انجام کار را می‌پذیرند و با سرمایه اندک و حتی با دستان خالی، ایده و فکر خود را عملیاتی می‌کنند.

از سویی برخی جوانان نیز با ورود به این عرصه نیازمند حمایت برای توسعه کار خود هستند و اینجاست که نقش دستگاه‌های حمایت‌گر در تسهیل مسیر برای پیشرفت این افراد پررنگ می‌شود.

بسیج سازندگی از دستگاه‌هایی است که بااحساس مسئولیت خود به دنبال حمایت از افرادی است که در حوزه اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت هستند.

عباس صباغ زیارانی یکی از افرادی است که سازمان بسیج سازندگی در کنار او قرار گرفت تا بتواند نه‌تنها زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کند بلکه توسعه و پویایی اقتصاد کشور را نیز دنبال کند.

صباغ که امروز 35 سال سن دارد 15 سال پیش و پس از طی دوره خدمت مقدس سربازی وارد این عرصه شد. او در این 12 سال تلاش کرد تا کار خود را گسترش دهد و این بار همت او این امر را برای او محقق کرد.

وی در گفتگویی اظهار کرد: پیش از این نیز به دنبال پرورش قارچ بودم اما کارم محدود بود اما با کمک بسیج سازندگی و تسهیلاتی که پرداخت شد توانستم این کار را توسعه دهم و دو سالن تولید اضافه کردم.

صباغ تأکید کرد: کار باید به اشتغال منتهی شود تا جامعه از آن بهره‌مند شود و نباید فقط محدود به تولید شود و این یک دغدغه بزرگ برای من بوده تا بتوانم افرادی را نیز مشغول به کار کنم.

وی بیان کرد: امروز به‌طور میانگین بالغ‌بر 7 نفر در کارگاه و سالن‌ها مشغول به کار هستند و امر خیلی رضایت‌بخش است که می‌توانم با شغلی که ایجاد کرده‌ام زمینه درآمدزایی چند خانواده را نیز ایجاد کنم.

این تولیدکننده قارچ با اشاره به اینکه امروز به‌طور میانگین بیش از 700 کیلو قارچ در کارگاه تولید می‌کنیم، عنوان کرد: متأسفانه بعضی‌اوقات با برخی بی مدیریتی‌ها در بازار، دورریز هم داریم.

وی با بیان اینکه مصرف قارچ در کشور مناسب است و می‌توان درآمد خوبی از این کار کسب کرد، گفت: باید بازار کار به‌درستی پیداشده و حمایت لازم نیز از تولیدکننده صورت بگیرد تا شاهد رونق کارگاه‌های تولید قارچ باشیم.

صباغ با بیان اینکه هم‌اکنون به‌صورت فله محصولات خود را می‌فروشم، اضافه کرد: برای بسته‌بندی باید به دنبال مجوز باشیم که با توجه به پیچیدگی‌های خاص آن، فعلاً برایم مقدور نیست.

وی شهرهای تهران، کرج و قزوین را عمده‌ترین شهرهای محل فروش کالای خود دانست و گفت: می‌توان با مدیریت بهتر میزان فروش محصولات را افزایش داد.

این تولیدکننده بیان کرد: دو مشکل کمبود نقدینگی و مشکل در نحوه فروش، دو مشکلی است که تمام اعضای این صنف را شامل می‌شود این در حالی است که به‌صورت منطقی و با توجه به جمعیت بالا، نباید مشکلی در فروش داشته باشیم.

وی افزود: این شغل، شغل اصلی من است و در صورت حمایت مسؤولین همواره به دنبال توسعه آن خواهم بود.

وی یکی از مشکلات پرورش‌دهندگان قارچ را نبود اتحادیه مجزا به‌منظور هماهنگی دانسته و تصریح کرد: عدم هماهنگی تولیدکنندگان در بسیاری از مواقع باعث به هم خوردن چرخه عرضه و تقاضا شده و ضررهای زیادی را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند ازاین‌رو به دنبال تأسیس یک اتحادیه و صنف برای پرورش‌دهندگان قارچ در استان هستیم.

این فعال اقتصادی در پایان با توصیه به افرادی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند گفت: برای شروع هر کاری لازم است اعتماد به نفس داشته و از کارهای دیگران بازدید کنند و با آگاهی کامل کار خود را شروع کند. اگر از تخصص و تجربه دیگران استفاده شود بسیاری از آزمون‌وخطاهایی که دیگران انجام داده‌اند را دیگر نباید انجام دهند و می‌توانند برای خود و دیگران اشتغال‌زایی کنند.

 


کد مطلب: 388508

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388508/اعتماد-نفس-تجربه-رمز-موفقیت-اقتصاد-مقاومتی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com