کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طنین نوای الهی العفو در دیار علویان

4 خرداد 1398 ساعت 1:16

آیین ویژه نوزدهم ماه مبارک رمضان نخستین شب از لیالی قدر با نجوای " بک یا الله" والهی العفو" مردم خداجوی و مومنان دیارعلویان برگزار شد.


به گزارش بلاغ، نجواهای عاشقانه و مناجات دعای جوشن کبیر زائران، جمعه شب و در نخستین شب از لیالی قدر در فضای حرم های مطهر امامزادگان (ع ) و مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی مازندران طنین افکن بود.

مومنین روزه دار در این شب پر فضیلت در جوار بارگاه امامزادگان والامقام (ع) و مساجد دست نیاز به درگاه خدای متعال بلند کرده و با اشک و آه و زمزمه های یا رب، یا رب با خالق خویش به راز و نیاز نشستند.

این آیین معنوی در بیشتر مناطق دیار علویان با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی آغاز شده و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت قرائت شد.

مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی و برگزاری مراسم احیاء شب قدر از دیگر برنامه های این مراسم روح بخش در مازندران بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم زنده نگهداشتن شب قدر امسال در 350 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری افزود: برگزاری دعای جوشن کبیر، مراسم سوگواری شهادت امیرالمومنین(ع)، پیشوای اول شیعیان، برپایی خیمه معرفت از جمله برنامه‌های شب‌های قدر در امامزدگان مازندران است.

این شب ها برای مسلمانان و بخصوص اهل تشیع علاوه بر ارزش هزار ماهه، سوگ هزار ماهه را نیز به همراه دارد، دردی که از گناهان و از غم شهادت مظلومترین یار و یاور پیامبر اسلام بر می آید.

شب های قدر فرصت مناسبی برای مسلمانان است تا دلی از غم خالی کنند و نزد خدای خود هم دعای رستگاری کنند و هم مانند کودکی که از غمی به دامن مادر پناه می برد به او رجوع کنند و در غم شهادت پیشوایشان اشک غم بریزند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 388449

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388449/طنین-نوای-الهی-العفو-دیار-علویان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com