تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۳۸۸۴۴۱
مجمع جهانی علمای مسلمان در واکنش به احتمال اعدام سه مبلغ سعودی توسط ریاض، امروز جمعه از دولت سعودی خواست حکم اعدام این سه روحانی را لغو کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، منابع خبری اعلام کردند که مقام‌های عربستان سعودی به‌زودی «سلمان العوده»، «عوض القرنی» و «علی العمری»، سه روحانی و مبلغ سعودی را اعدام خواهند کرد.

این منابع سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) به نقل از منابع دولتی سعودی و یکی از نزدیکان این سه مبلغ تأکید کردند که به زودی حکم اعدام این سه تن به اتهام «تروریسم» صادر و بعد از مدت کوتاهی از ماه رمضان اجرا خواهد شد(جزئیات بیشتر).

«مجمع جهانی علمای مسلمان» در واکنش به این اخبار، امروز جمعه از دولت سعودی خواست حکم اعدام این سه روحانی را لغو کند.

این مجمع با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که با «موضع متهورانه» عربستان سعودی علیه علما و مبلغان و «هر گونه ظلم به اهل علم در اقصی نقاط جهان مخالف است».

خبرگزاری آناتولی به نقل از این مجمع گزارش داد که در این بیانیه از همه مسلمانان جهان خواسته شده که مخالفت لازم خود را با این اقدام ابراز کنند.

در این بیانیه همچنین از حقوقدانان و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی خواسته شده که با جدیدت با حکمهای اعدام علیه علما و مبلغان سعودی برخورد کرده و آن را به افکار عمومی جهانی انعکاس دهند.

مسئولان سعودی تا کنون به اخبار رسانه‌ها واکنشی نداشته‌اند و اظهار نظری دال بر تکذیب یا تأیید این گزارشها دیده نشده است.

چهارشنبه گذشته هشتگ «اعدام المشایخ جریمه» (اعدام شیوخ جنایت است) در حساب کاربری «معتقلی الرأی» فراگیر شد؛ حسابی که به حقوق بازداشتی‌های حاضر در زندانهای سعودی اهتمام دارد.

آناتولی گزارش داد که این هشتگ با استقبال خوبی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و «هزاران نفر خشم شدید خود را نسبت به احتمال اجرای این قرار توسط مسئولان سعودی نشان دادند و تأکید کردند که سه مبلغ مذکور نمادهای اجتماعی هستند، نه تروریست».

بنا بر این گزارش، از سپتامبر 2017، «مسئولان سعودی مبلغان و فعالان برجسته این کشور را بازداشت کردند که مهمترین آنان سلمان العوده، عوض القرنی و علی العمری هستند. معمولا پادشاهی [سعودی] تعداد افراد بازداشتی را اعلام نمی‌کند و هر گونه بازداشتی را به اجرای قانون ارتباط می‌دهد».

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰