تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۳۸۸۴۱۳
قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی 1.98 دلار کاهش یافت و هر اونس 1281.47 دلار معامله شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،به نقل از رویترز، قیمت طلا علی رغم کاهش در معاملات امروز اما در بالای 1280 دلار ثابت مانده است.

این فلز گران بها روز گذشته به بالای 1280 دلار افزایش یافت زیرا آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا، ارزش دلار را از بالاترین رقم 2 سال گذشته پایین آورد و امید برای کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا تقویت شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.53 دلار کاهش 1281.92 دلار فروخته شد. فلز زرد روز گذشته 1.1 درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم یک هفته گذشته برابر با 1287.23 دلار رسیده بود. طلا تاکنون طی هفته گذشته 0.5 درصد افزایش ارزش داشته است.

پیترفانگ، تحلیلگر بازار گفت: «طلا در اطراف 1270 دلار مقاومت خوبی دارد. پس از انتشار آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا، اندکی فروش و برداشت سود صورت گرفت. با این حال، روند افزایشی می تواند به 1290 دلار محدود باشد.»

*احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا

با انتشار آمارهای ضعیف داخلی و احتمال رکود اقتصادی به علت تنش تجاری با چین که، احتمال کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا را در سال جاری تقویت کرد، ارزش دلار از بالاترین رقم 2 سال گذشته، کاهش یافت.

فروش منازل جدید تک خانواده در آمریکا از بالاترین رقم 11 سال و نیم در ماه آوریل به علت جهش قیمت ها و کم شدن فعالیت های ساخت و ساز کاهش یافت

فانگ افزود: درحالی که انتظار برای کاهش نرخ بهره برای طلا خوب است، اما با توجه به اینکه ارزش دلار هنوز بالاست، قیمت ها تنها در صورتی می تواند بالاتر رود که طلا از 1300-1290 دلار بالاتر رود.

کاهش نرخ بهره، قیمت طلا را افزایش می‌دهد، زیرا هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را کاهش می دهد.

طلا از زمانی که در ماه فوریه به بالاترین رقم 10 ماه گذشته برابر با 1346.73 دلار رسید تاکنون نزدیک به 5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما