تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۸۸۳۹۳
رئیس جمهور آمریکا از جامعه اطلاعاتی این کشور خواسته است تا درباره عواملی که به تحقیق در مورد ارتباط کمپین انتخاباتی وی و روسیه منتهی شد با دادستان کل همکاری کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به جامعه اطلاعاتی آمریکا دستور داد که با «ویلیام بار» دادستان کل در زمینه بازبینی مواردی که به تحقیق در مورد ارتباط میان کمپین انتخاباتی ترامپ و روسیه منجر شد، همکاری کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت: «امروز در پی درخواست و پیشنهاد دادستان کل آمریکا، رئیس جمهور ترامپ به جامعه اطلاعاتی آمریکا دستور داد تا در زمینه نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در سال 2016، همکاری سریع و همه جانبه‌ای  با دادستان کل داشته باشد.»

این فرمان به ویلیام بار این اجازه را می دهد تا هر گونه اطلاعاتی که از دید وی در این روند مفید است را از حالت محرمانه خارج کند.

ویلیام بار ۲۹ فروردین‌ماه سال جاری متن سانسورشده گزارش مولر را منتشر کرد. او قبل از علنی کردن این گزارش، در یک کنفرانس خبری گفت که مولر در تحقیق خود به این نتیجه رسیده که نزدیکان ترامپ با تیم روسیه تبانی نکرده‌اند.«بار» قبل از آن هم گزارشی از یافته‌های اصلی تحقیق مولر به کنگره ارسال کرده بود.  

بعد از انتشار آن گزارش رسانه‌ها گزارش دادند رابرت مولر دست‌کم به ۱۰ مورد از اقدامات ترامپ که می‌توانند مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» در نظر گرفته شوند اشاره کرده است. او علی‌رغم این وظیفه تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا این اقدامات واقعاً مصداق همین جرم هستند یا خیر را به کنگره آمریکا سپرده است.

نامه‌ای که چهارشنبه از مولر منتشر شده نشان می‌دهد او دست‌کم دو بار از ویلیام بار خواسته بخش‌های بیشتری از گزارش خودش را منتشر کند. 

انتشار گزارش مولر، مباحثات را پیرامون مسائل انتخابات سال ۲۰۱۶ و از جمله استیضاح ترامپ داغ کرده است. قانونگذاران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان با وضعیت پیچیده‌ای برای تصمیم‌گیری درباره استیضاح ترامپ مواجه هستند و رایزنی‌ها برای یافتن مناسب‌ترین روش واکنش به رفتارهای ترامپ را آغاز کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴