تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۸۸۳۵۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از عدم برداشت غیرمجاز در معدن اسفراین خبر داد و گفت: انبارها و ادوات سوداگران توقیف‌شده و دلالان به بازداشت در آمده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،ولی‌الله حیاتی در مصاحبه با خبرنگار  در بجنورد با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده در معدن آلبلاغ اسفراین برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز افراد اظهار کرد: با دستور استاندار خراسان شمالی مسئولان بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات وارد موضوع شدند و اقدامات متنوعی در این راستا انجام شد.

وی با تشریح برخی از آخرین اقدامات انجام‌شده در این معدن گفت: دلالانی که پای سوداگران را به منطقه بازکرده بودند بازداشت شدند و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و انبارهای غیرقانونی که برای در آن‌ها دپوی مواد معدنی انجام می‌شد تماماً پلمپ شد و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی همچنین از پاک‌سازی کامل محیط معدن از حضور افراد متفرقه توسط نیروهای انتظامی، محیط‌زیست و منابع طبیعی خبر داد و افزود: ادوات غیرمجازی که باعث تخریب منطقه می‌شد توقیف‌شده و در اختیار مقامات انتظامی و قضایی قرار دارد.

وی در انتها با اشاره به استقرار کامل نیروهای محیط‌زیست و منابع طبیعی در این منطقه تصریح کرد: اکنون هیچ‌گونه برداشت غیرقانونی و غیرمجازی در این معدن انجام نمی‌شود تا زمینه بهره‌برداری آن با پیگیری‌های استاندار ایجاد شود.

گفتنی است طی چند ماه اخیر هجوم مردم و دلالان به معدن آلبلاغ اسفراین که منطقه حفاظت‌شده ساریگل قرار دارد موجب حجم عظیمی از تخریب محیط‌زیست شده و ریزش معدن باعث جان باختن یکی از افراد حاضر در این منطقه شد.

موضوع معدن آلبلاغ و تعیین تکلیف آن طی این مدت ازجمله دغدغه‌های مردمی در استان بود که تحت عنوان سوژه «تعیین تکلیف معدن سرب منطقه حفاظت‌شده ساریگل اسفراین» در سامانه «فارس من» ثبت‌شده بود و مردم خواستار پیگیری آن شده بودند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴