تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۸۸۳۵۵
شهید محمدحسن نوید‌فرد در وصیت‌نامه خود آورده است: مهم‌ترین نکته اخلاص است و اعمالتان هرچند بسیار قلیل باید برای خدا خالص باشد، آگاه باشید که اگر اخلاص نباشد اختلاف است و جایی که اختلاف باشد خودپرستی و هواپرستی وجود دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید محمدحسن نوید‌فرد

شهید محمدحسن نویدفرد در تاریخ یکم تیرماه سال 43 در همدان به دنیا آمد. وی با شروع جنگ از طرف سپاه به جبهه اعزام شده و در نهایت در تاریخ هشتم مهرماه سال 66 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش دشمن بعثی به شهادت رسید. اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای روستای دربند آرام گرفته است.

آنچه می‌خوانیم وصیت‌نامه شهید است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

اگر مرگ آمد دیگر مهلت وصیت‌نامه نوشتن به تو نخواهد داد.

 به نام خدا و با یاد اولیا و انبیایش و با سلام بر رهبر کبیر انقلاب، ناجی امت اسلامی و با سلام بر رزمندگان اسلام و ارواح طیبه شهدا. قلم در دستم روی کاغذ می‌لغزد و با یاد دارم بارها قلم به دست گرفتم و بر روی کاغذ وصیت‌نامه‌ام را نوشتم به امید اینکه دیگر زنده بازنگردم ولی چه کنم سعادتش نصیبم مگشت و هم اکنون امیدوارم که خداوند این بار توفیق شهادت را نصیبم کند.

 می‌دانم رسیدن به درجه و مقام لقاءالله و زیارت خداوند مختص افراد صالح و متقی است و عاصیان را در آن جایگاه راه نیست لکن در اینجا توبه و ندامت خود را با کمال سرافکندگی و خجلت به پیشگاه حضرت باری‌تعالی برده تا ترحمی کند و از گناهان و تقصیرات من بگذرد و ما را با شفاعت حسین (ع) قبول کند.

خداوندا ما را برای شاکر نبودنمان، بی‌اعتنایی به احکام و دستوراتت و فراموش‌کردن‌ها ببخش.

چند نکته در این وصیت‌نامه خدمت عزیزان بیان می‌کنم: مهم‌ترین نکته در زندگی همه باید اخلاص باشد و اعمالمان هرچند بسیار قلیل باید برای خدا خالص باشد و همین‌طور خالص نگه داریم چراکه انجام عملی آسان‌تر از نگهداشتن آن است. آگاه باشید که اخلاص نباشد اختلاف است و جایی که اختلاف باشد خودپرستی و هواپرستی در همان‌جا وجود دارد.

انسان باید راحتی را در دنیا دنبال کند یا در آخرت که اگر در آخرت جویا شود نباید در دنیا دنبال آن بگردد و اگر در دنیا جویا شود در آخرت به آن نمی‌رسد.

در جمیع حالات به فکر و ذکر خداوند باشید، ذکر خداوند به هر شکلی همیشه بر لبتان و یادش در قلبتان باشد در مشکلات و مصیبت‌ها از خاندان محمد (ص) استعانت و استمداد طلبید و خود را به امام مهدی(عج) نزدیک کنید.

ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را خیلی زیاد بگویید که بیمه‌کننده سلامت روح است.

در پاک کردن نفس خود جدیت به خرج دهید که وقت تنگ است و بانگ چاوش هر لحظه به گوش می‌رسد، همیشه با وضو باشید،‌ نماز اول وقت بخوانید،‌ دروغ نگویید ولو به شوخی و همیشه صادق باشید که صدق مقدمه هدایت و تضمین کننده نجات و سعادت است. متواضع باشید و با مردم به تندی رفتار نکنید.

بهترین اعمال برای خدا جهاد در راه اوست در جبهه‌ها شرکت کنید و خود را برای تحمل رنج‌ها و مصیبت‌ها و ناکامی‌ها آماده کنید و دل قوی‌ دارید که خداوند پشتیبان و نگهبان شماست و تنها اوست که شما را پیروز خواهد کرد.

همیشه گوش به فرمان امام باشید و به خانواده شهدا و جانبازان سربزنید؛ خداوند خود فرموده من جانشین شهید هستم که اگر می خواهید با خدا باشید به سوی او بروید و برای شهدا قرآن بخوانید.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما