کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قضات طوری حکم کنند که به تجدیدنظر نیاز نباشد

2 خرداد 1398 ساعت 19:30

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که هرکسی در هرجایی که هست باید کمال دقت را داشته باشد، گفت: اگر هرکسی که باید در جای خودش بهترین و کامل‌ترین عمل را انجام دهد، نباید دیوان عدالت اداری و قاضی تجدید نظر داشته باشیم.


به گزارش بلاغ، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: امروز روز معراج پیامبر گرامی اسلام و روز مبارکی است، همچنین روز نخستین پیروزی در جنگ بدر در سال دوم هجرت است که مصادف با پیروزی و آزادسازی سوم خرداد هم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: حلاوت پیروزی سوم خرداد شیرین بود و می‌توان این شیرینی را به شیرینی جنگ بدر برای مسلمانان صدر اسلام تشبیه کرد.

وی در رابطه با حجم بالای پرونده‌های قضایی عنوان کرد: همه باید کمک کنند که این میزان پرونده به قوه قضایی وارد نشود و امیدوارم دوستان جدید در قوه قضایی به بهترین نحو کار را پیش ببرند.

طباطبایی‌نژاد مطرح کرد: هرکسی از قسط و عدل در صحبت‌هایش دور شود، از صراط مستقیم منحرف شده است و عالم مبنای قسط و عدل بنا شده است و در قرآن آمده است که اگر می‌خواهید شهادت برای خودتان هم بدهید، به عدالت شهادت دهید و نباید خویشاوندی اجازه دهد که در قضاوت تاثیرگذار شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: قضات بهترین مردم هستند ولی به شرط اینکه به حق قضاوت کنند و روی بدمرزی حرکت می‌کنند؛ همه باید دست به دست هم دهیم که وضعیت قضایی اینگونه نباشد که این همه پرونده به قوه ورود پیدا کند و اساسا نباید دیوان عدالت اداری و قاضی تجدید نظر داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: قضات باید طوری عمل کنند که اصلا نیاز به دادگاه بدوی نداشته باشیم و هرکسی در هرجایی که هست باید کمال دقت را داشته باشد و کارش را کامل انجام دهد.

طباطبایی‌نژاد در پایان با بیان اینکه همیشه به دنبال آن بودیم که خسروی‌وفا نرود و یا اگر رفت حبیبی جایگزین او شود، ابراز داشت: در وصف امروز باید تبریک و تسلیت بگویم و همان طور که خسروی‌وفا اعلام کرد، در این مدت واقعا خدمت کرد و با تدبیری که رئیس قوه داشت، آقای حبیبی که خواسته قلبی ما بود به اصفهان آمد و امید است که بتواند راه خسروی‌وفا را به نحو بهتر ادامه دهد.


کد مطلب: 388256

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388256/قضات-طوری-حکم-کنند-تجدیدنظر-نیاز-نباشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com