تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۳۸۸۱۵۲
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آینده بخش عمده‌ای از پژوهش‌ها به عهده شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا کار قابل توجهی برای توسعه کشور انجام شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مجید کیان‌پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار   با اشاره به ضرورت ایجاد ظرفیت‌سازی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند به عنوان پشتیبان و وسیله‌ای برای ظرفیت‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان عمل کند، ما هر وقت موفق شویم این ظرفیت‌سازی را ایجاد کنیم می‌توانیم به آن رشد اقتصادی که در برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی برآن تأکید شده، امید داشته باشیم و می‌توانیم بر مبنای آن از منابع موجود کشور بهره ببریم.

وی افزود: از این طریق می‌توان اقتصاد کشور را درون‌زا کرد و با کمک رویکرد برون‌محور، یعنی تولید دانش در داخل و سپس صادرات آن به دیگر کشورها، برای میهن‌مان درآمدزایی کنیم چرا که جمعیتی در حدود 400 میلیون نفر پیرامون کشورمان وجود دارد و متاسفانه ما سهم اندکی از این بازار داریم ولی با صدور خدمات فنی و مهندسی می‌توان تا حدودی، شرایط را به نفع کشور تغییر داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه ضمن ارائه پیشنهادی به شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: بهترین پیشنهاد من به این شرکت‌ها این است که در استفاده از مهندسی معکوس، یک رویکرد جدیدی را اتخاذ کنند تا مسیر موفقیت، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

کیان‌پور گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی هم می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند البته باید بوروکراسی موجود در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را کاهش داده و حتی به سمت شراکت با شرکت‌های دانش‌بنیان بروند تا ضمن حمایت مستقیم از این شرکت‌ها، در ارزش افزوده حاصل شده نیز سهم بسزایی داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان چقدر می‌توانند به پیشرفت اقتصاد کشور به خصوص در دوران تحریم کمک کنند، گفت: ما باید سعی کنیم کمی مسیر را متفاوت‌تر از گذشته دنبال کنیم و به اعتقاد بنده این مسیر از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر است، اکنون نیاز است که از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت لازم صورت گیرد تا زیرساخت‌های آن‌ها توسعه پیدا کند و در نهایت بتوانند در اجرای مهندسی معکوس نقش بسزایی را در کشور ایفا کنند.

وی اضافه کرد: امروز اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در یک فضای امن و آرام کار خود را دنبال کنند خیلی راحت‌تر از گذشته می‌توانند به تکنولوژی روز دنیا در بخش‌های مختلف دست پیدا کنند.

کیان‌پور با اشاره به پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر، گفت: رشد و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان هر سال نسبت به سال گذشته شتابان‌تر می‌شود، به نظر من با این رویه‌ای که در پیش گرفته شده در آینده بخش عمده‌ای از پژوهش‌ها به عهده شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا کار قابل توجهی برای توسعه کشور انجام شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴