کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگر عربستانی: بن سلمان از عملیات پهپادی یمنی‌ها به شدت عصبانی است

1 خرداد 1398 ساعت 22:50

«مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در تازه‌ترین افشاگری‌های خود حقایق جدیدی را از درون خاندان سعودی بر ملا کرده است.


به گزارش بلاغ،«مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در صفحه توئیتر خود بار دیگر دست به افشاگری زد و از مسائل مختلفی در درون حکومت سعودی پرده برداشت.

مجتهد در خصوص عملیات پهپادی یمنی‌ها در عمق ۸۰۰ کیلومتری آسمان عربستان که روز شنبه گذشته صورت گرفت، نوشت که «محمد بن سلمان» واحد اطلاعات نظامی را بازخواست کرده و آن‌ها نیز اعتراف کرده‌اند که از پرواز این پهپادها اطلاعی نداشتند. پس از عصبانیت بن سلمان، آن‌ها  دست به بهانه‌تراشی زده و مدعی شده‌اند که به احتمال بالا پهپادها از منطقه‌ای در داخل عربستان و در نزدیکی مکان مورد هدف به پرواز در آمده‌اند.

این افشاگر عربستانی در بخش بعدی به چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان پرداخته و نوشته است که او از گزارش نهادهای پژوهشی و اطلاعاتی که نظر جوانان عربستانی در این خصوص را جویا شده بودند، بسیار سرخورده شده است.

طبق این گزارش‌ها، فعالیت «هیأت سرگرمی» که از سوی محمد بن سلمان راه‌اندازی شده نتوانسته رضایت جوانان را جلب کند و بیشتر آن‌ها فعالیت این هیأت را رد کرده‌اند؛ علاوه بر عقاید دینی و عرفی جامعه عربستان، جوانان بیش از هر چیزی فعالیت این هیأت را «توهین‌آمیز» تلقی می‌کنند و اعتقاد دارند که حق آن‌ها در داشتن کار و مسکن و خدمات اجتماعی و همچنین مشارکتشان در تصمیم‌گیری‌ها و سهمشان از اموال عمومی نادیده گرفته شده است.

طبق گزارش نهادهای اطلاعاتی و پژوهشی، جوانان عربستانی همچنین چشم‌انداز ۲۰۳۰ را موجب افزایش بیکاری و اعمال مالیات‌های جدید و افزایش فساد و کاهش امید به آینده دانسته‌اند. البته این گزارش تأکید کرده است که در بین جوانان عربستانی نیتی برای اقدام عملی علیه چشم‌انداز ۲۰۳۰ وجود ندارد و آن‌ها صرفا از لحاظ فکری مخالف آن هستند.

مجتهد در بخش دیگر افشاگری‌های خود به روستاهای مرزی عربستان با یمن پرداخته و نوشته است،  از آن‌جایی که نیروهای سعودی توانایی مقابله با نیروهای یمنی در مرز را ندارند و صرفا به حملات هوایی تکیه‌ کرده‌اند؛ ارتش سعودی در سال‌های گذشته به نقشه جدیدی روی آورده است؛ بدین‌گونه که آن‌ها روستاهای مرزی را از ساکنانش تخلیه می‌کنند و پس از ورود نیروهای یمنی به این روستاها به شدت آن‌جا را بمباران هوایی می‌کنند.

در ماههای گذشته دولت ریاض وعده‌های بسیاری را به ساکنان این روستاها برای بازسازی خانه‌هایشان داده بود اما اخیرا به آن‌ها اعلام کرده که خودشان به فکر این کار باشند و عملا زیر قولش زده است.

مجتهد در توئیت دیگری به «سعود القحطانی» متهم ردیف اول قتل «جمال خاشقچی» پرداخته و نوشته است که او از مدیریت ربات‌های سایبری [در شبکه‌های اجتماعی] کنار گذاشته شده و جای  او را یکی از نزدیکان بن سلمان گرفته است اما «سعود القحطانی» هر چند در اقامت اجباری اما همچنان منصب مشاور ولی‌عهد سعودی را در دست دارد.

***

پس از گذشت سال‌ها از فعالیت «مجتهد» در شبکه‌های مجازی و درز اطلاعات محرمانه از درون خاندان سعودی، هویت وی همچنان مخفی مانده و هیچ اطلاعی از اینکه او کیست در دست نیست. برخی «مجتهد» را یک شاهزاده درون خاندان سعودی می‌دانند وگمانه‌زنی‌های دیگری از جمله اینکه شاید او از معارضان خارج از عربستان باشد وجود دارد.


کد مطلب: 388132

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388132/افشاگر-عربستانی-بن-سلمان-عملیات-پهپادی-یمنی-ها-شدت-عصبانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com